دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه عنوان کرد:

نقش مدارس در تربیت بنیادی انسان‌ها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه با تأکید بر نقش مدارس در تربیت بنیادی انسان‌ها اظهار کرد:«بعد از محیط عاطفی خانواده، اولین محیط خارجی برای بچه ها در ورود به جامعه، مدرسه است که دانش آموزان با تنوع انسانها و نیازها مواجه می‌شوند. آشنایی با نظم و انضباط ، حقوق و تکالیف و قوانین از مدرسه آغاز می شود.»
کد خبر : 120392

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمدرضا ولیلو در آیین بازگشایی مدارس سما با تبریک ایام بیادماندنی آغاز سال تحصیلی جدید و تقارن آن با بهار پیروزی رزمندگان اسلام علیه متجاوزان بعثی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر دفاع مفدس گفت: «پیروزی هر کشوری در سایه علم و خرد آن کشور بوده وبرای بهبود هرچه بیشتر آینده کشور، باید در مدارس تلاش کنیم .»


رئیس واحد مراغه با توجه به تکالیف متقابل مدرسه و خانواده از دانش آموزان خواست تا با احترام به معلمان، مسئولان و هم کلاسیها، در یادگیری علم و دانش از همدیگر پیشی بگیرند.»


وی افزود: «شماها گلهای زیبای بوستان مدرسه هستید. احساسهای شما بهاری است و امروز با حضور شما سرنوشتی از شور و شوق در مدرسه رقم زده می‌شود. امروز جشن تولد مدرسه است و شماها بهار این مدرسه در فصل پاییز و خزان هستید . قدر معلمانتان را بدانید و همیشه هیجان اول مهررا داشته باشید و همواره دنبال دانایی باشید .»


ولیلو با توجه به وظیفه خطیر معلمان در سلامتی و شاداب نگه داشتن دانش آموزان و آشنایی آنها با زندگی اجتماعی و آموزه های دینی - اسلامی و بکارگیری آنها در زندگی گفت: «چهره گشاده و همراه با تبسم معلم و جملات دلنشین آنها می تواند هم ارتباط معلم با دانش آموز را تقویت کند و هم اعتماد به نفس آنها را بیشتر کند. شما معلمان سعی کنید با رفتارتان بر ذهن و قلب دانش آموزان تسلط پیدا کنید و کمک کنید تا دانش آموزان در انتخاب دوستان واقعی موفق باشند و آنها را به سمت کتاب و کتابخوانی سوق دهید .»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مراغه از اولیاء دانش آموزان خواست تا در کنار مدرسه باشند و با مشارکت در فعالیتها و بویژه تعلیم و تربیت کمک کنند فرزندانی لایق برای کشور پرورش دهند .


وی گفت: «خانواده مکمل مدرسه است. از خداوند منان می‌خواهم در این ماه مهر، از مهر بیکران خویش باز هم به ما ببخشد و این آغاز دوباره را برای ما آغازی مبارک رقم بزند.»


درپایان مراسم با قدردانی از دانش آموزان نمونه و برتر سما واهداء لوح یاد بود به یکی از معلمان بازنشسته از سوی رئیس دانشگاه مسابقه نقاشی با عنوان صرفه جویی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس طرح و قرار شد به برندگان مسابقه جوایز نفیسی اهدا شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته