دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1394 - 14:36

ادعای رسانه‌های عربی:‌ بازداشت دو تن از افسران ایرانی در یمن

منابع رسانه‌ای عربی مدعی شدند که در جریان عملیات نیروهای جنبش انصارالله یمن، دو افسر ایرانی به‌وسیله نیروهای موسوم به «مقاومت مردمی» که در واقع مخالف جریان انقلابی جنبش «انصارالله» هستند، در شهر عدن اسیر شدند.
کد خبر : 12026

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شبکه خبری «العربیه» هم‌راستا با برخی رسانه‌های یمنی گزارش کرد که نیروهای موسوم به «مقاومت مردمی» که در راس نیروهای مخالف جنبش «انصارالله» یمن قرار دارند، در عدن دو افسر ایرانی را که در عملیات نظامی حوثی‌ها (جنبش «انصارالله») و هواداران «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهوری برکنارشده مشارکت داشتند،اسیر کردند.


همچنین عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهوری مستفعی یمن از ایران انتقاد کرد. هادی در سخنانی مدعی شد: «ایران به میزان بسیار بالایی در مسائل داخلی یمن دخالت می‌کند. چهار کانال در ایران علیه یمن فعالیت می‌کنند. عبد‌الملک الحوثی مشاورانی دارد که در ایران هستند.»


هادی ادعا کرد که دو تن از افسران ایران در حالی که برای ساخت کارخانه تولید موشک در یمن برنامه‌ریزی می کردند، دستگیر شدند. او گفت که 1600 طلبه یمنی در ایران حضور دارند.


براساس این گزارش، نیروهای مخالف موسوم به «مقاومت مردمی» پس از انقلاب جنبش «انصارالله» یمن به‌وجود آمد و در حال حاضر نیز به‌وسیله عربستان و بری کشورهای عضو ائتلاف عربی حمایت‌های راهبردی می‌شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته