دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 شهريور 1395 - 12:26

مدیرعامل شرکت ملی نفت: تامین منابع مالی برای تولید نفت خام از دریا از اولویت‌های نفت است

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر ضرورت جذب سرمایه برای توسعه میدان‌های مشترک دریایی گفت: تامین منابع مالی برای تولید نفت خام از دریا از اولویت‌های نفت است.
کد خبر : 119422

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، علی کاردر در مراسم سی و ششمین سالروز تاسیس شرکت نفت فلات قاره ایران با اشاره به فعالیت‌های شاخص شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: این شرکت با وجود تمام سختی‌های پیش رو و عدم وجود منابع مالی، میزان تولید نفت خام را در سطح مورد نظر نگه داشته است.
علی کاردر با بیان این که تولید نفت خام در بخش دریا نیازمند سرمایه‌گذاری قابل توجهی است، گفت: شرکت نفت فلات قاره طی سال‌های اخیر سرمایه چندانی جذب نکرده و امیدواریم به این شرکت و نیازمندی‌های آن نگاهی ویژه شود زیرا تاسیسات نفتی این شرکت دچار فرسودگی است و به بازسازی نیاز دارد.


وی با اشاره به این که هم اکنون دوران بحران را پشت سر می‌گذاریم و از لحاظ منابع مالی در وضعیت نه چندان مناسبی قرار داریم، گفت: امیدواریم با اجرایی‌شدن قراردادهای جدید، بخشی از سرمایه ۱۰۰ میلیارد دلاری مورد نیاز برای تحقق برنامه ششم توسعه تامین شود و به دنبال آن بخشی از آن سرمایه به شرکت نفت فلات قاره اختصاص یابد.


کاردر ضمن اشاره به ضرورت وجود سرمایه لازم و کافی در بخش دریا و با اشاره به اهمیت کاهش هزینه‌ها در صنعت نفت، میادین مشترک نفتی را خط قرمز وزارت نفت خواند و گفت: با وجود ضرورت برای کاهش هر چه بیشتر هزینه‌ها، تامین منابع‌مالی برای تولید نفت خام در بخش دریا از اولویت‌های ماست.


مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان این که سرمایه‌گذاری خارجی همراه با ریسک‌های خاص است، گفت: شرکت‌های خارجی سرمایه‌گذار در بخش نفت و گاز کشور دارای ریسک‌پذیری بالایی هستند و با توجه به این که سرمایه‌گذاری در حوزه بالادستی نفت و گاز خالی از ریسک نیست اما شرکت‌های خارجی بدون محدودیت از سوی دولت‌های خود در میادین نفتی ما سرمایه‌گذاری می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته