دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 شهريور 1395 - 13:41

دانشگاهیان دماوند آیت‌الله جوادی آملی را بدرقه کردند

آیین بدرقه آیت‌الله جوادی آملی در شهر دماوند به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند برگزار شد.
کد خبر : 119240

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دیار دارالمومنین دماوند تابستان هر سال میزبان عالم برجسته و مفسر گرانقدر قرآن کریم آیت‌الله جوادی آملی است.


در آخرین روزهای تابستان و در آستانه عزیمت وی به شهر مقدس قم، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در کنار اهالی منطقه احمدآباد و جمعی از مردم شهر در مراسم باشکوهی با این روحانی بزرگ عالم تشیع دیدار و ایشان را بدرقه کردند.


در این دیدار صمیمانه‌، آیت‌الله جوادی آملی با تبریک عید بزرگ غدیر به تبیین جایگاه نماز در خانواده‌ها پرداخت و اظهار کرد: «نماز از اوجب واجبات است و اقامه آن در اول وقت بسیار سفارش شده است.»


وی ادامه داد: «شایسته است برای هر مسلمانی که در صورت امکان مکانی را برای نماز داخل منزل خود به عنوان مصلی اختصاص دهد.»


جوادی آملی با تشکر از مردم و مسئولان شهر، از هیات امنای محله احمدآباد و دکتر صفری رئیس واحد دماوند تشکر کرد.


رئیس واحد دماوند نیز اظهار کرد: «مایه افتخار و مباهات بسیار است که معلمی چون بنده از طرف دانشگاهیان منطقه و میهمانان برای عرض ادب و ارادت پیشقدم شده باشد. این عرض ادب و احترام وقتی ارزش معنوی برتری می‌یابد که به عالمی عامل و نامدار در جهان اسلام اهدا شود. تحیاتی که به مرجع عالیقدر تشیع جوادی آملی تقدیم می شود به پاس هزاران دعایی است که عاشقان ولایت با تَعلّم و تلّمُذ و استماع بیانات آن بزرگوار در هفته های جاری و سال های گذشته نثار محفل الهی وی می کرده‌اند. عشق به عالمان و اندیشمندان تشیع اساسی مقدس دارد که از سویی در احادیث نبوی (ص) ریشه دارد و از سویی دیگر در سیره و گفتار ائمه معصومین (ع) نمود یافته است.»


محمود صفری ادامه داد: «امروز که دشمنی دشمنان از پشت نقاب‌های کریه معاندان به انواع مختلف به سوی جامعه الهی تاخته‌ و چهره خونین و خونریز داعش و بهائیان جایی برای حقیقت باقی نگذاشته‌اند، تلاش فراگیر بدخواهان، برای دور ساختن جوانان از دانشمندان حوزوی و دانشگاهی شدت بیشتری گرفته است. بنابراین بسیار لازم است که مردم خداجو، با هوشیاری، تمام و گفتمان های فراگیر و عالمانه جوادی آملی را برای آرامش خانواده، مدرسه، دانشگاه کاربردی؛ در صحیفه خاطر رقم زنند.»


صفری گفت: «بدون شک جاری شدن دانش ائمه معصومین بر لسان عالمانی چون جوادی آملی به ویژه در جهان اسلام امروز نقش موثری در تنویر افکار و تلطیف قلوب مومنان دارد.»


وی خطاب به این مرجع تقلید افزود: «تشکر ویژه ای که دانشگاهیان واحد دماوند دارند این است که حدود 9 سال قبل کلنگ احداث 6 پروژه آموزشی، پژوهشی، تربیت‌بدنی و اداری از سوی حضرت‌عالی و آیت الله هاشمی رفسنجانی در دماوند به زمین زده شد. 8 شهریور 95 با حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بیت شما سپس صرف وقت چند ساعت در واحد دماوند برای افتتاح 15000 متر بنا، تا بازدید و سخنرانی و افتتاح پژوهشکده کشاورزی سربندان دماوند به اتفاق دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، میرزایی نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی و هاشمی استاندار تهران مورد بهره برداری قرار گرفت که باید این برکات را از حضور پر مهر و منور شما در احمدآباد دانست.»


رئس دانشگاه آزاد دماوند اظهار کرد: «بر خود لازم می‌دانم از زحمات خالصانه آماده کنندگان این جلسات از حجت‌الاسلام احمدی و تقی پور از پاسداران و از خادم خوش خلق مسجد و هیات امنای مسجد و حسینیه و وعاظ و مداح و احسانی شاعر اهل بیت و همه شرکت کنندگان در جلسات تشکر و قدردانی کنم. اما همچنان که تاکید مجالس معنوی حضرتعالی به دعاگویی استوار است، همه جمع حاضر مخاطبان علاقه‌مند شما به رسم قدردانی سخن خود را با دعای قلبی و سلامت رهبری و عالمان موثر حوزه دانشگاه به ویژه حضرتعالی را به خدای سبحان می سپاریم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب