دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 شهريور 1395 - 08:59
در گفت‌و‌گو با آنا؛

محمود مشحون: قهرمانی ما دهان منتقدان را بست /نفاق را در تیم ملی کشتیم/ هیچ مربی به اندازه بائرمن ریسک نکرد

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: جوانان تیم ملی بسکتبال در رقابت‌های فیباآسیا چلنج آنقدر خوب کار کردند که به حریفانش اجازه نفس کشیدن ندادند.
کد خبر : 119235

محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره قهرمانی تیم ملی در رقابت‌های فیبا آسیا چلنج گفت: «تیم ملی نشان داد که لیاقت این پیروزی و قهرمانی را دارد. خدا را شکر جوانگرایی در تیم ملی جواب داد و ما توانستیم به خوبی از این فرصت استفاده کنیم و به کسانی که به ما انتقاد می کردند و تیم را جوان و بی تجربه می خواندند نشان بدهیم که وقت اعتماد به جوانان رسیده است و آنها به خوبی می توانند جای خالی بازیکنان ستاره را پر کنند.»


مشحون در ادامه گفت: «متاسفانه برای تیم ملی حاشیه‌های بسیار زیادی درست شد و همه به ما انتقاد می‌کردند که به دلیل اینکه برخی بازیکنان که از تیم کنار گذاشته شدند شالوده تیم بهم می‌ریزد و تیم ملی دیگر نمی تواند نتیجه دلخواه را کسب کنند اما جوانان آنقدر خوب کار کردند که به حریفانشان اجازه نفس کشیدن ندادند و جز بازی برابر اردن و ژاپن تمام حریفان را با اختلاف نسبتا خوبی شکست دادیم.»


رئیس فدراسیون بسکتبال در ادامه به حریفان ایران اشاره کرد و گفت: «سخت‌ترین حریف برای ما تیم ژاپن و اردن بود اما خوشبختانه بازیکنان به خوبی از پس این دو تیم برآمدند. تیم اردن با توجه به سابقه‌ای که در رقابت های المپیک داشت و موجب حذف تیم ما شد از این بابت استرس و فشار زیادی بر روی بازیکنان بود اما ملی‌پوشان ایران توانستند این تیم را به زانو دربیاورند. تیم ژاپن هم یکی از تیم‌های قدرتمند حاضر در این رقابت‌ها بود چرا که تیم‌های آنها در همه رده‌های سنی با سیستم و برنامه جلو می‌روند و در آسیا یکی از حریفان جدی همه کشورها هستند اما با این حال این تیم مقابل ملی‌پوشان ایران کم آورد و شکست خورد. آخرین مسابقه ما مقابل کره‌جنوبی تیمی که پا به پای ما در این مسابقات پیش آمد بود اما ایران این تیم را هم مغلوب کرد و قهرمان این رقابت‌ها شد.»


رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد ناراحتی حدادی از عدم حضور تماشاگران در سالن مسابقات گفت: «در روزهای ابتدایی، بازی‌ها هنوز برای مردم جا نیفتاده بود به همین دلیل استقبال کم بود اما رفته رفته مردم حمایت کردند و در سالن ها حضور داشتند، اما در بازی آخر و قهرمانی تیم همه دوستداران بسکتبال حضور داشتند و سالن بسیار شلوغ بود.»


محشون با بیان اینکه حدادی ستاره بسکتبال ایران است، عنوان کرد: «در این رقابت‌ها حدادی از دل و جان مایه گذاشت و جوانانی که کنارش بودند را به خوبی مدیریت کرد. به نظرم حدادی یکی از بامرام‌ترین بسکتبالیست‌های ایران است چرا که او برای قهرمانی ایران با تمام وجود تلاش کرد.»


وی همچنین به مسابقات پیش روی تیم ملی اشاره کرد و گفت: «مسابقات بعدی ما رقابت‌های غرب آسیاست و تصمیم گرفتیم در رقابت‌های پیش رو از بازیکنان تیم جوانان و همچنین جوانان تیم بزرگسال استفاده کنیم و قرار است در جلسه‌ای با بائرمن این موضوع را مطرح کنیم. هیچ مربی قدرت ریسک بائرمن را نداشت چرا که او تصمیم گرفت جوانگرایی را در تیم رواج دهد و خوشبختانه موفق هم بود.»


رئیس فدراسیون بسکتبال در پایان اظهار کرد: «قهرمانی تیم ملی بسکتبال در مسابقات فیبا چلنچ نشان داد همدلی و وحدت بازیکنان چقدر بر رشد و پیشرفت تیم تاثیرگذار است. در گذشته تیم ملی به دلیل برخی مسائل دچار نفاق شده بود اما با تغییر در تیم ملی نفاق را در تیم ملی کشتیم . همدلی بازیکنان نشان داد که روزهای خوب بسکتبال ایران در راه است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته