دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1395 - 11:56

زیارت عاشورا در سیره فقها و بزرگان به چاپ سوم رسید

در آستانه ماه محرم چاپ سوم کتاب زیارت عاشورا در سیره فقها و بزرگان به قلم حجت الاسلام حاج ایوب نجفی سردرودی، مدرس و کارمند دانشگاه آزاد اسلامی تبریز از سوی انتشارات آوای منجی منتشر شد.
کد خبر : 118926

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تبریز، این کتاب در فصل‌هایی همچون: «دو مقدمه، اصل زیارت و فرهنگ زیارت، شرایط کمالی زیارت عاشورا، اخلاص شرط قبولی زیارت است، سند زیارت عاشورا، پاداش زیارت عاشورا در روز عاشورا،خداوند به خواننده زیارت عاشورا دو چیز عطا می‌کند، آیا زیارت عاشورا حدیث قدسی است، نظرات و دست‌خط مراجع و بزرگان در رابطه با سلسله سند زیارت عاشورا» تدوین شده است.


از دیگر موضوعات این کتاب می‌توان «کیفیت خواندن زیارت عاشورا از دیدگاه دو فقیه بزرگوار، پای فرمایش‌های حضرت آیت‌الله بهجت درباره زیارت عاشورا، چرا در همه زیارت عاشورا بر همه بنی‌امیه لعن شده است، حمد و سپاس در سجده زیارت عاشورا یعنی چه، امام خمینی و زیارت عاشورا، نتیجه چهل روز زیارت عاشورا، منفعت زیارت عاشورا در عالم برزخ، مداومت زیارت عاشورا، زیارت امام حسین علیه‌السلام در شب جمعه، به واسطه خواندن زیارت عاشورا امراض برداشته شد و زیارت عاشورا برای ظهور امام زمان (عجل‌الله فرجه)» را نام یرد.


نویسنده در این کتاب مطالبی در رابطه با «این همه فضایل برای زیارت امام حسین علیه‌السلام چطور ممکن است، ملحقات چهل حدیث با ارزش درباره زیارت امام حسین علیه‌السلام، گریستن حضرت علی‌بن‌حسین بر حسین‌ بن‌ علی علیهماالسلام، دعای حضرت فاطمه برای زایر امام حسین علیه‌السلام، دعای فرشتگان در حق زائرین قبر، فضیلت و اجر نماز فرشتگان برای زائرین قبر، ثواب زیارت امام حسین علیه‌السلام در روز عرفه، ثواب زیارت امام حسین علیه‌السلام در روز عاشورا، ثواب زیارت امام حسین علیه‌السلام در روز نیمه شعبان، متن کامل زیارت عاشورا و ترجمه زیارت عاشورا» به نگارش درآورده است.


این کتاب، نیم‌نگاهی به نظرهای مراجع و علماء بزرگ شیعه به سند زیارت عاشورا و از طرق مختلف اعم از روایات و استفتاء از علماء و ... که در کتاب‌های گذشتگان یافت شده جمع‌آوری شده است.


در قسمت دیگر این نوشته سیره عملی فقها و علما و سایر بزرگان نسبت به زیارت عاشورا آورده شده است، این بزرگان در زندگی خود با زیارت عاشورا انس و الفت زیادی داشته و دارند؛ به طوری که با آن زیارت شریف عجین و آن را سیره عملی خود قرار داده‌اند، این سیره مقدس ایشان نشانه تقدس و اعتبار متقن سند زیارت عاشوراست.


در بخش دیگر، نمونه‌هایی از آثار و فوائد زیارت عاشورا که به سبب توسل از طریق زیارت عاشورا و مداومت به آن به طور یقین و در کوتاه مدت نصیب علما و نیکان و مؤمنین شده، آورده شده است.


در بخش پایانی مجموعه چهل حدیث با عنوان ملحقات در موضوع ارزش و اعتبار زیارت امام حسین علیه‌السلام در زمان‌های مختلف از حضرت رسول اکرم‌ صلی‌الله‌ علیه‌ و آله و حضرات ائمه هدی علیهم‌السلام از کتاب شریف کامل‌الزیارات مرحوم ابن قولویه تقدیم عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام شده است.


«اذان ندای حق» نیز از آثار حجت الاسلام حاج ایوب نجفی بوده که در سه نوبت به چاپ رسیده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: نجفی واحدتبریز
ارسال نظر
هلدینگ شایسته