دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1395 - 11:15

درگیری خونین در کشمیر

شبه‌نظامیان حاضر در کشمیر، روز گذشته با حمله به یک مقر فرماندهی ارتش هند در این منطقه، شمار  زیادی از سربازان هندی را کشتند.
کد خبر : 118897

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، شبه‌نظامیان موسوم به «فدائیان» با حمله به یکی از مراکز فرماندهی ارتش هندوستان در منطقه کشمیر در نزدیکی مرز با پاکستان، 17 سرباز ارتش هند را کشتند. سخنگوی ارتش هند ضمن اعلام این خبر گفت که چهار شبه‌نظامی نیز در این حادثه کشته شده‌اند.


این حمله، خشونت‌بارترین حادثه مسلحانه در منطقه کشمیر در چند ماه اخیر به شمار می‌آید. دولت هند مدعی است که شبه‌نظامیان عضو جنبش فدائیان در پاکستان مستقر هستند و مورد حمایت اسلام آباد قرار دارند.


پس از این حادثه، بالگردهای ارتش هند به منطقه اعزام شدند تا مجروحان حادثه را به مراکز درمانی منتقل کنند. وزارت دفاع هند در بیانیه‌ای اعلام کرد که 35 سرباز نیز در این حادثه زخمی شده‌اند.


تنش‌ها در منطقه مسلمان‌نشین کشمیر در ماه‌های اخیر پس از آن شدت گرفته است که یکی از رهبران جدایی‌طلب کشمیر در این منطقه کشته شد.


معترضان پس از کشته شدن این رهبر جدایی‌طلب در خیابان‌ها حاضر شدند اما پلیس هند، 78 تن از آن‌ها را کشت و صدها تن از آنان را بازداشت کرد.



انتهای پیام/

برچسب ها: ارتش هند کشمیر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته