دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 شهريور 1395 - 13:56

کسب چهاردهمین مدال کاروال ایران در پارالمپیک 2016 از سوی دانشجوی واحد میانه

اسدالله عظیمی، دانشجوی رشته تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، در پرتاب وزنه در کلاس F53 بازی های پارالمپیک 2016 ریو موفق به کسب برنز شد.
کد خبر : 118411

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رقابت‌های پرتاب وزنه کلاس F53 بازی‌های پارالمپیک 2016 در ورزشگاه المپیک ریودوژانیرو برگزار شد و اسدالله عظیمی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه با هشت حریف از کشورهای جامائیکا، فلسطین، جمهوری چک، یونان، ژاپن، آمریکا، کرواسی و مکزیک به رقابت پرداخت.


عظیمی ورزشکار 56 ساله کشورمان در پرتاب اول رکورد 7.47 متر، در پرتاب دوم 8.06 و در پرتاب سوم 8.14 متر را به ثبت رساند و موفق شد مدال با ارزش برنز پارالمپیک را به دست آورد.


وی با رکورد 8.14 متر با قرار گرفتن در سکوی سوم و کسب مدال برنز، توانست چهاردهمین مدال کاروان کشورمان را به ارمغان آورد.


عظیمی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، عضو تیم ملی دوومیدانی جانبازان و معلولین با 56 سال، مسن‌ترین ورزشکار کاروان جمهوری اسلامی ایران در بازی‌های پارالمپیک ریو است.


وی سال 1359 در جبهه‌های جنگ تحمیلی به درجه رفیع جانبازی نائل آمد و از سال 1362 نیز با رشته وزنه‌برداری به صورت رسمی وارد فعالیت‌های ورزشی جانبازان و معلولان شد.


بعد از سال‌ها فعالیت در رشته وزنه‌برداری، توانست سه مدال نیز از مسابقات مجروحین جنگی کسب کند اما به دلیل اینکه جانباز ضایعه نخاعی بود، شرایط جسمانی‌اش برای ادامه این رشته مساعد نبود و از سال 75 وارد دوومیدانی شد.


پرتاب وزنه و دیسک ماده‌های تخصصی وی بوده و با سال‌ها فعالیت موفق به کسب مدال‌های رنگارنگ از مسابقات مختلف شده است.


مقام دومی پرتاب دیسک در مسابقات جهانی نیوزیلند، مقام سومی پرتاب دیسک در مسابقات جهانی برزیل، دو مدال طلای پرتاب دیسک و وزنه در مسابقات آسیا و اقیانوسیه در کشور مالزی، مدال طلای مسابقات جهانی چین تایپه، دو نشان طلا از مسابقات جهانی استوک مندویل انگلستان و چندین مدال با ارزش دیگر حاصل فعالیت عظیمی در این رشته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته