دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 فروردين 1394 - 11:08

تعداد جایگاه‌های سوخت 20 درصد افزایش می‌یابد

رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت از توسعه جایگاه‌های سوخت در سال جدید خبر داد و افزود: امسال تعداد جایگاه‌های سوخت 20 درصد افزایش خواهد یافت.
کد خبر : 11825

بیژن حاج محمدرضا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه طرح توسعه جایگاه‌های سوخت سراسری است، تصریح کرد: بیشترین جایگاه‌ها در کلان‌شهرها به خصوص تهران ساخته خواهد شد و که البته تمرکز ساخت جایگاه‌ها در تهران بیشتر در مناطق غرب و شمال غربی استان است.


او به کارت‌های سوختی که در جایگاه‌ها در دست جایگاه‌داران وجود دارد، اشاره کرد و افزود: ظرفیت این کارت‌ها 10 هزار لیتر است و به ازای هر خط یک کارت به هر جایگاه داده می‌شود. پس از اتمام ظرفیت کارت‌ها، با تحویل کارت قدیمی کارتی جدید به جایگاه‌ها اختصاص می‌یابد


این مقام مسئول تاکید کرد: کارت‌های سوختی که به جایگاه‌ها داده می‌شود، صرفا در همان جایگاه قابل استفاده است و امکان استفاده از آن در دیگر جایگاه‌ها وجود ندارد.


رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت در ادامه به جایگاه‌های نیمه‌فعال یا غیرفعال سراسر کشور اشاره و اظهار کرد: جایگاهی که مجوز احداث آن صادر می‌شود، امکان تعطیلی یا جمع‌آوری ندارد و مسئولان این جایگاه‌ها باید برای رونق آن تلاش کنند.


وی به نرخ کارمزد جایگاه‌ها نیز اشاره کرد و افزود: نرخ کارمزد جایگاه‌داران طبق دستور دولت و مجلس از سال 92 تاکنون افزایش نیافته است و با توجه به افزایش هزینه‌ها و نرخ تورم، اکنون راه‌اندازی جایگاهی که بیش از یک میلیارد تومان هزینه در بردارد، مقرون به صرفه نیست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته