دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1395 - 13:30

جابری انصاری: ایران اراده قطعی بر گسترش روابط با روسیه دارد

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه گفت: «در جمهوری اسلامی ایران اراده قطعی بر گسترش روابط با روسیه در تمام زمینه‌هاست.»
کد خبر : 118039

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از سفارت ایران در روسیه، حسین جابری انصاری، معاون عربی و آفریقایی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران که در راس هیاتی سیاسی مورخ به مسکو سفر کرده است از مرکز مطالعات راهبردی روسیه بازدید و با رشتنیکوف، رئیس این مرکز و کارشناسان ارشد آن دیدار و گفت‌وگو کرد.


جابری انصاری در این ملاقات به روابط خوب و رو به رشد میان جمهوری اسلامی ایران و روسیه اشاره کرد و تاکید کرد که آثار مثبت همکاری میان ایران و روسیه در سطح منطقه، روز به روز نمایان‌تر شده و این همکاری‌ها در ابعاد مختلف درحال گسترش و توسعه است .


وی مرحله کنونی را یک فرصت تاریخی در برابر روابط ایران و روسیه دانست و با اشاره به نگاه راهبردی پوتین به تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی اظهار داشت در جمهوری اسلامی ایران اراده قطعی بر گسترش روابط با روسیه در تمام زمینه‌ها است.


رشتنیکوف نیز با استقبال گرم از معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه کشورمان و ابراز خرسندی از گسترش روابط میان دو کشور اظهارداشت: «ایران و روسیه مشترکات زیادی دارند و ما علاقه‌مند به کار و گسترش همکاری‌های پژوهشی و مطالعاتی با طرف‌های ایرانی هستیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته