دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 شهريور 1395 - 13:10

نشت گاز در خط لوله ١٦ اینچ ان جی ال مناطق نفتخیز جنوب

خط لوله ان جی ال متعلق به شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در پتروشیمی بندرامام شامگاه دوشنبه (٢٢ شهریورماه) دچار نشت شد.
کد خبر : 117756

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شانا، محمدعلی خادمیان، مسئول مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ اس یی) مجتمع پتروشیمی بندرامام در این باره گفت: خط لوله ١٦ اینچ ان جی ال، تامین‌کننده خوراک پتروشیمی بندرامام در مسیر بندر امام - چمران (جراحی)، ساعت ٢١ و ٢٤ دقیقه دوشنبه دچار نشتی شد.


وی با بیان این که نشت در مجاورت مجتمع پتروشیمی بندر امام رخ داده است، گفت: با وجود این که حادثه از مجتمع پتروشیمی بندر امام فاصله دارد، تا حدودی بر فعالیت این مجتمع تاثیرگذار بوده است اما مسئولان و کارکنان پتروشیمی بندر امام حادثه را مدیریت کردند.


خادمیان هر گونه آتش‌سوزی در پی نشت گاز در خط لوله ١٦ اینچ ان جی ال را رد کرد و اظهار کرد: مدیریت خط لوله ١٦ اینچ ان جی ال، تامین‌کننده خوراک پتروشیمی بندرامام در مسیر بندر امام - چمران (جراحی)، برعهده شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است و به مجتمع پتروشیمی بندر امام ارتباطی ندارد.


وی با بیان این که نشت ان جی ال ادامه دارد، افزود: با این حال نشت گاز از خط لوله تحت کنترل است و از فشار آن کاسته شده است.


مسئول اچ اس یی پتروشیمی بندرامام توضیح داد: خط لوله ١٦ اینچ ان جی ال که خوراک پتروشیمی بندر امام را تامین می‌کند در محل میتیرینگ مناطق نفتخیز جنوب و در مجاورت این مجتمع قرار دارد.


به گفته وی، پس از آغاز نشت خط لوله ١٦ اینچ ان جی ال شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، تیم آتش‌نشانی پتروشیمی بندر امام بلافاصله در محل حاضر شد و عملیات را برای کنترل و مهار نشت آغاز کرد


خادمیان دلیل وقوع این حادثه را ناشی از پارگی گسکت اعلام کرد.


در فلنج‌ها برای جلوگیری از نشتی سیال از لایی کهمیان سطوح فلنج قرار می‌گیرد از گسکت (GASKET) استفاده می‌کنند؛ گسکت یک درزگیر (درز بند) مکانیکی است که به گونه‌ای طراحی شده تا در فضای خالی میان اتصالات فلنجی که تحت فشار هوا یا آب هستند، قرار گیرد تا مانع نشت و به اصطلاح آب‌بندی شود.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته