دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 شهريور 1395 - 09:00
آمادگی ایران برای افزایش صادرات نفت خام؛

افزایش ظرفیت پایانه‌های نفتی ایران

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از افزایش ظرفیت عملیاتی و فنی مهندسی در همه بخش‌های این شرکت در بستر اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: پایانه‌های نفتی ایران از جمله نخستین شرکت‌هایی به شمار می‌آید که در این مسیر گام برداشته است. 
کد خبر : 117638

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از روابط عمومی شرکت پایانه‌های نفتی، پیروز موسوی در نشست شورای مدیران شرکت پایانه‌های نفتی ایران افزود: این شرکت سال گذشته در شمار ١٠٠ شرکت برتر در اقتصاد مقاومتی قرارگرفت که اقدام‌هایی همچون حمایت از ساخت کالا از سوی سازندگان داخلی و ارتباط موثر با مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی از جمله دلایل آن بود؛ این فعالیت‌ها به کاربردی‌شدن تحقیقات دانشگاهی در صنعت نفت کشور منجر شد.


وی بومی‌سازی ساخت کارت‌های الکترونیک سیستم میترینگ و مستر پروور و همچنین طراحی و ساخت بازوهای بارگیری و موتورهای یدک‌کش که برای نخستین بار در کشور ساخته شدند را از جمله اقدام‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.


مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران افزود: تولید و استفاده از پودر میکروبی برای پاک‌سازی خاک‌های آلوده به نفت و سرمایه‌گذاری ٦٠ میلیارد ریالی برای اجرای ١٢ پروژه پژوهشی شرکت پایانه‌های نفتی ایران و بیش از ٤٠ میلیارد ریال صرفه‌جویی از دستاوردهای پارسال این شرکت با رویکرد اقتصاد مقاومتی است.


موسوی پروژه «طراحی و ساخت سامانه پیشگیری از تشکیل رسوب در مخازن (SRJ)»، «طراحی و ساخت سامانه نمایشگر پرو فایل رسوبات کف مخازن»، «طراحی و تولید نمونه پودر میکروبی برای رفع آلودگی‌های نفتی»، «طراحی و ساخت دستگاه سیار صحت سنج سیستم‌های اندازه‌گیری (TANK PROVER)» و «تدوین دانش فنی، طراحی و ساخت کارت‌های الکترونیک سیستم میترینگ جزیره خارک» را از جمله پروژه‌های مشترک اجرا شده شرکت پایانه‌های نفتی ایران و جهاد دانشگاهی عنوان کرد و گفت: این تعداد پروژه زمینه مناسبی برای تقویت و انتقال دانش فنی در حوزه صادرات نفت خام ایجاد کرد.


وی برخورداری از دانش فنی و اعتماد به توان متخصصان داخلی را دو عامل مهم موفقیت در انجام پروژه‌های این شرکت خواند و افزود: متخصصان فنی و عملیاتی این شرکت با خلاقیت و نوآوری در عملیات و همچنین بهره‌گیری از تجربه‌های گذشته موفق شدند گوی شناور بهرگانسر را براساس استانداردها و موازین ایمنی بین‌المللی تعمیر و در مدار بهره‌برداری قرار دهند.


موسوی با بیان این که عملیات تعمیر گوی شناور بهرگانسر با تکیه بر توان و دانش فنی متخصصان شرکت پایانه‌های نفتی ایران انجام شده است، افزود: با انجام این کار، از خروج 6.5 میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری شد.


وی یادآور شد: همه مراحل حساس و پیچیده تعمیر گوی شناور بهرگانسر در محل قرارگیری گوی در دریا انجام شد به گونه‌ای که این گوی حتی برای یک لحظه از مدار بهره‌برداری خارج نشد و این عملیات موفقیت‌آمیز یک دستاورد خیره‌کننده برای صنعت نفت به شمار می‌آید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته