اعلام ضوابط اعطای برند جایگاههای سوخت
به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران، محمدرضا مظلومی گفت: با ابلاغ دستورالعمل اجرائی از سوی وزیر نفت به شرکت ملی پخش ، طرح شرکتهای زنجیرهای توزیع (برند) به منظور کیفیسازی هرچه بیشتر ارائه خدمات در جایگاههای سوخت در کشور انجام شد.
مظلومی، توان مالی، سابقه اجرایی، امکانات، نیروی انسانی و فرآیند داخلی کسب و کار را ملاک حضور شرکتهای زنجیرهای توزیع اعلام کرد و افزود: متقاضیان احداث جایگاههای زنجیرهای بر این اساس رتبهبندی میشوند.
وی با بیان این که برای هر یک از شاخصهای پنجگانه امتیاز مشخصی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: متقاضی برای اخذ مجوز فعالیت در این عرصه، از ۱۰۰ امتیاز باید ۶۸ امتیاز کسب کند.
مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران ادامه داد: شرکتهای صاحب صلاحیتی که در ارزیابی موفق به کسب امتیاز لازم (۶۸) میشوند، برای شروع فعالیت خود ملزم به احداث ۶۰ نازل هستند که این تعداد در مدت دو سال باید به ۳۰۰ نازل افزایش یابد.
وی گفت: برای جلوگیری از انحصارگرایی در این عرصه پیشبینیهایی شده است؛ بگونهای که سهم شرکتهای متقاضی در کل کشور ۲۰ درصد تعیین شده است.
مظلومی گفت: متقضیان برای آگاهی از جزئیات دستورالعمل اجرایی، نحوه امتیازدهی و دیگر مسائل مربوط به احداث از هم اکنون میتوانند به سایت الکترونیکی این شرکت به نشانی www.niopdc.ir یا به بخش بازرگانی مناطق ۳۷ گانه این شرکت مراجعه کنند.
مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش افزود: آن دسته از متقاضیانی که موافقتنامه احداث جایگاه را از مناطق ملی شرکت پخش فرآوردههای نفتی با توجه به ضوابط و پیشرفت بالای ۶۰ درصد را دارند، چناچه تا پایان سال جاری نسبت به تکمیل و بهرهبرداری جایگاه اقدام نمایند، امکان انعقاد قرارداد با آنها به عنوان شخص حقیقی میسر خواهد بود.
وی در خصوص مجتمعهای بینراهی که تا قبل از مردادماه ۹۴ نسبت به احداث سایر پروژههای خدماتی مجتمع اقدام کردهاند و تنها عملیات احداث جایگاه ، باقی مانده است، گفت: چنانچه این دسته از افراد تا پایان سال جاری پروژه را به اتمام برسانند و حمل فرآوردههای نفتی از مبادی تامین تا محل جایگاه را شخصا متقبل گردند انعقاد قرار داد با این دسته از مالکین میسر خواهد بود. در غیر این صورت میتوانند از طریق شرکتهای صاحب برند اقدام نمایند.
انتهای پیام/