دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 شهريور 1395 - 12:17
رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس تایید کرد؛

پرداخت بدهی ژوزه در5 قسط/ فرار سرخ‌ها از خطر کسر امتیاز

با توافق انجام شده بین باشگاه پرسپولیس و مانوئل ژوزه خطر کسر امتیاز بابت طلب این مربی دیگر باشگاه پرسپولیس را تهدید نمی‌کند.
کد خبر : 116104

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، در حالی که تیم فوتبال پرسپولیس لیگ شانزدهم را با قدرت آغاز کرد و در پایان هفته چهارم با کسب 10 امتیاز به صدرجدول تکیه زد اما خبری نگران کننده در روز 25 مرداد سال جاری باعث شد تا هواداران پرسپولیس دچار نگرانی‌های فراوانی شوند. شکایت مانوئل ژوزه سرمربی سابق سرخ‌پوشان به فیفا باشگاه پرسپولیس را با طلبی 6 میلیارد تومانی گرفتار کرد به طوری که در این حکم به صراحت قید شد در صورتی که این پول از سوی باشگاه پرسپولیس به سرمربی سابق پرتغالی این باشگاه پرداخت نشود باز هم خطر کسر امتیاز دامن سرخ‌پوشان را می‌گیرد.


این تهدید در حالی مطرح شد که پیش از این پرسپولیسی‌ها یک بار در هفتمین دوره لیگ برتر طعم تلخ کسر 6 امتیاز را چشیده بودند. هر چند آن 6 امتیاز مانع قهرمانی پرسپولیس نشده بود و آنها با گل دقیقه 96 سپهر حیدری به سپاهان جام قهرمانی را بالای سر بردند. با این حال مسئولان باشگاه پرسپولیس نمی‌خواستند یک بار دیگر تیم‌شان با کسر 6 امتیاز مواجه شوند. در همین رابطه علی‌اکبر طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس بعد از انتشار این خبر به خبرنگار آنا گفت: «وظیفه ما این است که نگذاریم حقوق پرسپولیس تضییع شود. سعی خواهیم کرد تا این مسئله را به درستی دنبال کنیم تا بتوانیم مقداری از این مبلغ کم کنیم. مسلما ما وقت داریم با ژوزه مذاکره کنیم تا او بخشی از طلب خود را نگیرد.»


در این میان مصاحبه‌‌های بسیار زیادی صورت گرفت و مقصر این اتفاق محمد رویانیان قلمداد شد. فردی که در دوران مدیرعاملی‌اش مانوئل ژوزه به پرسپولیس آمد و پس از مدتی هم از این تیم رفت. رویانیان اما در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری آنا داشت در این باره گفت: «پیشکسوتان پرسپولیس و در راس آنها علی پروین موافقت خود را با آمدن ژوزه اعلام کردند. من 700 هزار یورو از طلب این مربی پرتغالی را دادم و 300 هزار یورو آن باقی مانده بود که شبانه ژوزه را فراری دادند. با این حال من مسبب 300 هزار یورو بدهی هستم. مابقی آن به من ارتباطی ندارد چرا که فرصت دفاع از حق و حقوق پرسپولیس را از من گرفتند و خودشان هم نرفتند ژوزه را محکوم کنند.»


با وجود همه مشکلات باشگاه پرسپولیس علی جمشیدی، وکیل مدیرعامل باشگاه را به سوئیس فرستاد تا برای حل بدهی ژوزه راهکار مناسبی پیدا شود. تلاش‌های جمشیدی به ثمر نشست و باشگاه پزسپولیس نهایتا با مانوئل ژوزه به توافق رسید تا طلب این مربی پرتغالی را به نحوی به او بپردازد که وی از شکایت خود صرف‌نظر کند و خطر کسر امتیاز باشگاه را تهدید کند.


طبق توافق صورت گرفته طلب مانوئل ژوزه پرتغالی تا پایان امسال در 5 قسط پرداخت می‌کند. مبلغ این اقساط هر کدام یک میلیارد و 180 میلیون تومان است که در فواصل اعلام شده به حساب ژوزه واریز می‌شود و ماجرای این مربی پرتغالی به پایان می‌رسد.


جعفر کاشانی رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس ضمن تایید این موضوع به آنا گفت: «بخش حقوقی باشگاه مدت زیادی درگیر این ماجرا بوده و خدا رو شکر توافقات لازم صورت گرفته است. امیدوارم هر چه زودتر پرسپولیس بتواند مسیر باشگاه شدن را طی کند و به موفقیت‌های بسیار مناسبی دست یابد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته