دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 فروردين 1394 - 15:27
در دیدار هیئت رئیسه واحد زنجان

استاندار زنجان: عرصه دیپلماسی، عرصه گفتگو و مذاکره است/ مردم به قشر دانشگاهی اعتماد دارند

استاندار زنجان گفت: دانشگاهیان به دو دلیل می‌توانند در این عرصه موثر واقع شوند نخست اینکه در جامعه به عنوان یک گروه مرجع شناخته می‌شوند، مردم به این قشر اعتماد دارند. ثانیا، در عقلانی و منطقی کردن اداره امور جامعه و ظرفیت‌هایی که دارند می‌توانند مسئولان را کمک کنند.
کد خبر : 11584

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، جمشید انصاری در دیدار رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان با بیان اینکه، امیدوارم شروع سال ۱۳۹۴ برای کشور مایه نیکی و برکت باشد، گفت: دستگاه دیپلماسی بر اساس عقلانیت و مبتنی بر منافع ملی قدم بسیار بزرگی برای کشور برداشته است و همین عقلانیت حکم می‌کند در تشخیص منافع ملی خوب عمل کنیم.


استاندار زنجان با توجه به ماهیت مذاکره، گفت: دو نکته مهم همواره در بحث مذاکره وجود دارد ابتدا اینکه وقتی صحبت از مذاکره به میان می‌آید یعنی دو طرف مذاکره بر اساس منافع و مصالح ملی خودشان بر سر مساله‌ای به تفاهم می‌رسند و دو طرف مذاکرات در مساله هسته‌ای ایران اقدامشان در راستای اعتماد سازی بود ولی عده‌ای تلقیشان این است در مذاکرات بخشی از منافع کشور را از دست داده‌ایم در حالی که این اعتماد سازی با تامین منافع ملی همراه بوده است.


وی گفت: نکته دوم در بحث مذاکرات هسته‌ای، تصوری است که در کشور ایجاد شده است و برخی هم به آن دانسته و یا نادانسته دامن می‌زنند این است اگر ما دنبال توافق باشیم و به توافق برسیم همه مشکلات جامعه مخصوصا مشکلات اقتصادی حل خواهد شد، معتقدم چنین تصوری درست به نظر نمی‌رسد زیرا همه مشکلات جامعه ما از مساله هسته‌ای و تحریم نشات نمی‌گیرد.


انصاری ادامه داد: تحریم‌های غیر قانونی، سی تا سی و پنج درصد بر اقتصاد کشور تاثیر دارد و اینکه همه مشکلات کشور را به تحریم و بیگانگان ارتباط دهیم درست و منطقی نیست و برخی مشکلات کشور از جمله در عرصه اقتصاد به برنامه‌های کشور ارتباط دارد و ۶۰ تا۷۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور با همت و اراده مردم رفع می‌شود و فرضی که برای کشور ایجاد شده است و مردم امیدوار شده‌اند و شاهد تحرک اجتماعی هستیم، سعی کنیم سایر بخش‌ها را نیز به تحرک وا داریم، در موضوع هسته‌ای و تحریم‌ها ما به دنبال رفع تاثیر تحریم‌ها از اقتصاد کشور هستیم.


عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با توجه به نشاط و امید بوجود آمده در کشور، گفت: اگر این امید بوجود آمده به صورت نادرست به مردم منتقل شود و امید مردم بعد از مدتی به خلاف آن تبدیل شود به بن بست خواهیم رسید و برای کشور مفید نخواهد بود. لذا لازم است همه دست اندکاران مخصوصا دانشگاهیان و گروه‌های مرجع در این عرصه مشکلات و مسائل را به درستی برای مردم تبیین کنند.


وی گفت: دانشگاهیان به دو دلیل می‌توانند در این عرصه موثر واقع شوند نخست اینکه در جامعه به عنوان یک گروه مرجع شناخته می‌شوند، مردم به این قشر اعتماد دارند. ثانیا، در عقلانی و منطقی کردن اداره امور جامعه و ظرفیت‌هایی که دارند می‌توانند مسئولان را کمک کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته