دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1395 - 13:00
فرمانده یگان‌های ویژه ناجا در نشست خبری اعلام کرد:

95 درصد از تجهیزات یگان ویژه تولید وزارت دفاع است/ نجات 250 نفر در طرح سالم‌سازی دریا

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا با بیان اینکه همه تجهیزات یگان ویژه تولیدات داخلی است، گفت: ۹۵ درصد از تجهیزات ما از طریق وزارت دفاع تولید می شود و برای صادرات هم قابلیت دارند.
کد خبر : 115494

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار حسن کریمی، فرمانده یگان‌های ویژه ناجا در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در خصوص میزان مهارت تک ‌تیراندازان یگان ویژه گفت: اخیراً در مسابقات نیروهای مسلح روسیه شرکت کردیم و تیمی که از نیروهای مسلح ایران شرکت کرده بود و دو نفر از ماموران یگان ویژه نیز در آن حضور داشتند توانستند در بین 28 کشور رتبه 5 را کسب کنند. آموزش تک تیراندازان تقریبا تجربی است و ما تلاش می‌کنیم تا آن را تقویت کنیم.


وی در خصوص حضور ماموران یگان ویژه در عملیات اربعین تصریح کرد: یگان ویژه در زمینه‌های مختلف ماموریت می‌پذیرد و در زمان نیاز وارد عملیات می‌شود و در شرایط عادی از سایر واحدها از جمله پیشگیری، مرزبانی و سایر نیروها را تقویت می‌کند. یکی از عملیات‌های ما در زمان عادی مردم یاری است به عنوان مثال یگان ویژه در زمان وقوع سیل، زلزله و حوادث آتش‌سوزی از جمله آتش‌سوزی جنگل‌ها وارد عملیات می‌شود و نیروهای ما آمادگی کامل را برای این منظور دارند.


فرمانده یگان‌های ویژه ناجا ادامه داد: یکی از مواقعی که ماموران ما وارد عملیات می‌شوند بحث برگزاری مراسم اربعین است. ماموران ما وظیفه پشتیبانی و تامین امنیت زائران را برعهده دارند و تا به حال 8 واحد از نیروهای ما در استان‌های خوزستان و ایلام به کار گرفته شده‌اند و ما تلاش می‌کنیم واحدها را در مناطق نزدیک به زائرین مستقر کنیم البته فرماندهی واحدها بر عهده فرمانده نیروی انتظامی استان است.


وی با بیان اینکه تا به امروز خوشبختانه در بحث برگزاری مراسم اربعین با مشکل امنیتی روبه‌رو نبوده‌ایم، تصریح کرد: تا به امروز تمام عملیات‌های ما در داخل مرز انجام شده و ما عملیات خارج از مرز نداریم.


یکی از خبرنگاران از کرمی در خصوص عملیات مستشاری یگان ویژه با سایر کشورها برای مبارزه با گروه‌های تکفیری از جمله داعش سوال کرد که کرمی پاسخ داد: تا به امروز عملیات مستشاری در خصوص مبارزه با گروه‌های تکفیری نداشته‌ایم اما با سایر پلیس‌های بین‌المللی تعامل لازم را برقرار می‌کنیم.


حضور یگان ویژه در طرح سالم‌سازی دریا


کرمی طرح سالم‌سازی دریا را یکی دیگر از عملیات‌های مردم یاری توسط یگان ویژه دانست و گفت: ماموران یگان ویژه در استان‌های مازندران و گیلان در طرح سالم‌سازی دریا مستقر هستند. در این طرح بیش از 250 نفر تا به امروز توسط ماموران یگان ویژه نجات پیدا کردند.


وی در پاسخ به سوالی در خصوص تجهیزات یگان ویژه و منبع تامین آن گفت: همه تجهیزات یگان ویژه تولید داخل است. ۹۵ درصد تجهیزات ما از طریق وزارت دفاع تولید می شود و برای صادرات هم قابلیت دارند. همه تجهیزاتی که داریم تولید داخل است و با ادوات خارجی رقابت می‌کند. چند واحد حرفه‌ای هوانوردی، موتورسواری و اسب سواری هم داریم که یگان‌هایمان را به سمت حرفه‌ای شدن می‌برد. یگان اسباران هم اسب‌های خود را از میان اسب‌های بومی انتخاب می‌کند و کاملا بومی است.


وی با بیان اینکه واحد ضد اغتشاش یگان ویژه به ورزشگاه‌ها نمی‌رود، اظهار کرد: ماموران یگان ویژه با لباس خاص به ورزشگاه‌ها می‌روند و آموزش‌های خاصی هم در این زمینه دیده‌اند. البته پیشنهاد ما این است که باشگاه‌ها خودشان انتظامات را بپذیرند و یگان ویژه تامین امنیت در ورزشگاه را بر عهده بگیرد.


کرمی گفت: اجرای طرح مکنا در یگان ویژه با جدیت دنبال می‌شود و لازم است که نیروهای‌ ما مدیریت بحران داشته باشند؛ از این رو طرح مکنا برای یگان ویژه بسیار مهم است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته