دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1395 - 11:00

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی پردیس، سخنران یازدهمین اجلاس شهرداران جاده ابریشم در قزوین

دکتر فرح حبیب، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس به عنوان سخنران در یازدهمین اجلاس شهرداران جاده ابریشم در قزوین حضور یافت.
کد خبر : 115440

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سازمان شهرهای جاده ابریشم (SRCWC) در سال 2005 با هدف افزایش همکاری و همگرایی بین کشور چین و کشورهای آسیای میانه و با شعار «ساختن آینده مشترک بر اساس سنت» راه‌اندازی شده و گسترش پیدا کرده است که در مسیرهای آبی و خاکی جاده ابریشم200 شهر از 67 کشور را پوشش می‌دهد و هرساله به میزبانی یکی از کشورها اجلاسی با حضور اعضا برگزار می‌شود تا در زمینه‌های حمل و نقل، اقتصاد، فرهنگ، سرمایه‌گذاری و گردشگری و ... ارتباط اجرایی و هم‌افزایی مناسب بین شهرها ایجاد کند.


با توجه به طرح پیشنهاد میزبانی شهر قزوین در اجلاس سال 2013 غازیان تپ ترکیه، این پیشنهاد در اجلاس سال 2014 شهر ارومچی چین به تصویب رسید و قرار شد میزبانی سال 2016 اجلاس شهرداران جاده ابریشم به شهر قزوین محول تا در بالاترین سطح کمی و کیفی برگزار شود.


در این اجلاس به بررسی مسائلی که می‌تواند منجر به گسترش همکاری بین کشورها در راستای ارتقای مسائل فرهنگی اقتصادی، اجتماعی بین این شهرها شود، پرداخته شد.



حبیب در یازدهمین اجلاس شهرداران راه ابریشم که شنبه سیزدهم شهریور با حضور علی اکبر ولایتی و بیش از ۷۰ شهردار جهان و مسئولان استانی در شبستان امام علی(ع) مسجدالنبی شهر قزوین آغاز به کار کرد در باره اینکه چگونه شهروندان می‌توانند از این موضوع منتفع شوند، سخنرانی کرد.


همزمان با اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم شامگاه شنبه با هدف یادآوری نقش قزوین در مسیر جاده ابریشم و بازگردان هویت تاریخی قزوین، اِلِمان کاروان جاده ابریشم در میدان مینو قزوین رونمایی ‌شد.



اجلاس شهرداران جاده ابریشم امشب به پایان می رسد. دویست شهر از 167 کشور در مسیر جاده ابریشم قرار دارند که قزوین یکی از آنهاست.


در این اجلاس سه محور اصلی اقتصاد، گردشگری و فرهنگی پیگیری و تفاهم‌نامه‌هایی بین هیات‌های ایرانی و خارجی امضا می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته