دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1395 - 16:41

فانی: آموزش و پرورش در روند مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تأثیر بسزایی دارد

وزیر آموزش و پرورش مجلس دانش‌آموزی را یکی از ارکان اصلی در روند تربیت خلاقیت و روحیه پرسش‌گری دانش‌آموزان برشمرد و اظهار کرد: آموزش و پرورش در روند مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تأثیر بسزایی دارد.
کد خبر : 115317

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از باشگاه خبرنگاران، علی اصغر فانی در آیین افتتاح مجلس هشتم دانش‌آموزی با بیان اینکه مجلس دانش‌آموزی با استقبال خوبی از جانب دانش‌آموزان روبه‌رو شده گفت: باید به مسائلی همچون شوراهای دانش‌آموزی نیز توجه شود.


وی ادامه داد: دانش‌آموزان باید در قالب شوراها حضور فعالی در مدارس داشته باشند و در چنین شرایطی که دانش‌آموزان خواسته‌ها و نیاز‌هایشان را مطرح می‌کنند قطعا شرایط بهتری برای تعلیم و تربیت آن‌ها ایجاد می‌شود.


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شوراهای دانش‌آموزی در پویایی فرآیند تعلیم و تربیت تأثیر بسزایی دارد، اظهار کرد: یکی از سیاست‌هایی که در دولت یازدهم به آن توجه شده، توسعه مشارکت دانش‌آموزان، معلمان، اولیا و تمامی نهادهای دولتی و غیر دولتی در آموزش و پرورش است که اگر روزی به چنین نقطه‌ای دست یابیم بی‌شک تأثیرات مثبتی در روند تعلیم و تربیت مشاهده می‌کنیم.


فانی بیان کرد: حضور دانش‌آموزان و مشارکت آن‌ها در تصمیم‌گیری مدرسه می‌تواند رکن اساسی در آموزش و پرورش به شمار آید البته هنوز این مشارکت در مدارس نهادینه نشده اما در مسیر تحقق این هدف هستیم.


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در دولت یازدهم نشاط و امید به آینده جزو جهت‌گیری‌های آموزش و پرورش است، گفت: تقویت نشاط در دانش‌آموزان بنیانی برای بهبود روند تعلیم و تربیت است بنابراین باید در این حوزه تلاش‌های بیشتری شود.


فانی از توجه به گفتمان برای اقتصاد مقاومتی در آموزش و پرورش خبر داد و عنوان کرد: دانش‌آموزان در سنین مختلف از طریق گفتمان‌ها با فرآیند اقتصاد مقاومتی آشنا می‌شوند و فرهنگ‌سازی برای اجرای آن در دستور کار قرار دارد.


وی ادامه داد: از دیگر اهداف آموزش و پرورش تربیت دانش‌آموزان مبتکر بوده و برای تحقق این امر اکنون مسابقات و برنامه‌های بسیاری در نظر گرفته شده است.


وزیر آموزش و پرورش مجلس دانش‌آموزی را یکی از ارکان اصلی در روند تربیت خلاقیت و روحیه پرسش‌گری دانش‌آموزان برشمرد و اظهار کرد: آموزش و پرورش در روند مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تأثیر بسزایی دارد که در این راستا باید دانش‌آموزان محصل‌ در رشته نظری نیز نسبت به آموزش مهارتی متناسب با شرایط و نیاز‌هایشان اقدام کنند.


وی ادامه داد: مجلس دانش‌آموزی در این زمینه می‌تواند مؤثر واقع شود همچنین در فرآیند تربیت سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان نیز تأثیرگذار است.


وزیر آموزش و پرورش رویکرد جدید این نهاد آموزشی را تربیت سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان برشمرد و بیان کرد: افراد باید از سنین کودکی و نوجوانی با روند تحولات محیطی آشنا باشند که طرح‌هایی نظیر مجلس دانش‌آموزی تجلی چنین اهدافی است.


فانی همچنین به بحث فضای مجازی اشاره کرد و گفت: این بحث می‌تواند تأثیراتی مثبت یا منفی در روند جامعه داشته باشد که آموزش و پرورش به عنوان نهادی انسان‌ساز نقش مهمی در شکل‌گیری آن دارد.


وی ادامه داد: باید از فرصت‌های فضای مجازی در راستای اعتقادات بهره برد و مقام معظم رهبری و همچنین رئیس جمهوری به این مساله تأکید داشتند.


وزیر آموزش و پرورش از عضویت در شورای فضای مجازی خبر داد و گفت: این مساله تأثیر هر چه بیشتری نظام آموزش و پرورش در تأثیر‌گذاری به فضای مجازی را به همراه دارد.


فانی به اعتدال در تربیت اشاره داشت و گفت: دانش‌آموزان باید در تمامی زمینه‌ها رشدی همه‌جانبه داشته باشند و حضور در مجلس دانش‌آموزی فرصتی است تا این هدف تحقق یابد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته