دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 فروردين 1394 - 09:58

دیدار رئیس‌جمهوری افغانستان با هیئت سعودی برای حل مشکل ویزای کار اتباع افغان

سایت رسمی ریاست‌جمهوری افغانستان از ملاقات رئیس‌جمهوری این کشور با هیاتی از وزرای کار، کشور، امورخارجه و رئیس عمومی نیروی انسانی پادشاهی عربستان خبر داد.
کد خبر : 11530

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، سایت رسمی ریاست‌جمهوری افغانستان اعلام کرد: دیدار میان «اشرف غنی» رئیس‌جمهوری افغانستان و هیئت اعزامی از پادشاهی عربستان عصر روز گذشته (سه‌شنبه) در کاخ ریاست‌جمهوری برگزار شد.


براساس این گزارش، هیات مذکور که به‌تازگی بنا به درخواست رسمی رئیس‌جمهوری افغانستان به دلیل بررسی فنی صدور ویزای کار برای اتباع افغان، به افغانستان سفر کرده است از دیدار با مسئولان مربوطه به «اشرف غنی» گزارش دادند.


هیات سعودی وعده داده است که یادداشت‌ تفاهم‌های امضاشده میان خود و مقام‌های افغان را برای رفع مشکلات به وجود آمده برای صدور ویزای کار برای اتباع افغان به عربستان ببرند و به‌زودی مشکلات مرتفع شود.


منابع خبری در افغانستان گزارش کردند که هزاران کارگر افغانستانی در کشور عربستان به سر می‌برند و تنها حدود ۳۰۰ هزار کارگر افغان با گذرنامه‌ کشورهای دیگر در عربستان کار می‌کنند.


چندی پیش «اشرف غنی» رئیس‌جمهوری افغانستان اعلام کرد، برای حل این مشکل برنامه‌ داریم و آن‌ها به‌زودی صاحب گذرنامه‌ افغانی و ویزای کار خواهند شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته