دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1395 - 08:20
در گفت‌وگو با آنا؛

عادل غلامی: مگر همه مربیان باید مانند ولاسکو باشند؟!/ راحت‌ترین دوران را در دوره مربیگری لوزانو تجربه کردیم/ هیچ تصمیمی برای خداحافظی نگرفتم

سرعتی‌زن تیم ملی والیبال گفت: در دورانی که لوزانو هدایت تیم ملی والیبال را برعهده داشت من به عنوان یک بازیکن از نظر عملکرد و اعتماد به نفس شرایط بهتری داشتم.
کد خبر : 115297

عادل غلامی، سرعتی‌زن تیم ملی والیبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا درباره قهرمانی تیم بانک سرمایه در جام باشگاه‌های آسیا گفت: «این دوره نسبت به دوره‌های قبل سطح مسابقات بسیار بالا بود چرا که تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها بازیکنان خارجی بسیار زیادی گرفته بودند به طوری که تیم‌های چین، چین تایپه و قطر بسیار قدرتمند شده بودند. از طرفی دیگر بیشتر تیم ما را بازیکنان ملی‌پوش شکل داده‌اند. مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا هم بلافاصله بعد از پایان رقابت های المپیک برگزار شد و به همین دلیل من و دیگر ملی‌پوشان تیم خسته‌تر از دیگر بازیکنان بودیم اما خوشبختانه هیچ کدام از ملی‌پوشان تیم بانک سرمایه اجازه ندادند خستگی بر آنها غلبه کند و با قدرت بازی کردیم.»


وی افزود: «در روز فینال و بازی با تیم العربی کمی شرایط برای ما سخت بود چرا که در میانمار کیفیت غذاها بسیار پایین بود به همین دلیل اکثر بازیکنان در روزهای آخر از نظر جسمانی تحلیل رفته بودند، از طرفی تیم العربی با «ویسوتو» و «کواسویچ » دو بازیکن تراز اول و دو بازیکن کوبایی در واقع تیمی بین‌المللی بود و تا لحظه آخر جنگیدند و هم پای ما بازی کردند. ست اول مقابل این تیم به دلیل اشتباه فردی نتیجه را واگذار کردیم اما با صحبت های کادر فنی بار دیگر به بازی برگشتیم و قدرتمندتر از قبل ظاهر شدیم و خدا را شکر قهرمان شدیم و یک مدال کسب کردیم.»


سرعتی‌زن تیم والیبال گفت: «این قهرمانی در باشگاه‌های آسیا برای ما بسیار ارزشمند بود چرا که بعد از رقابت‌های المپیک به دنبال کسب یک مدال بودیم و خدا را شکر این اتفاق افتاد.»


غلامی همچنین در واکنش به خبر خداحافظی‌اش از تیم ملی عنوان کرد: «من هنوز هیچ تصمیمی نگرفتم البته شاید از تیم‌ملی خداحافظی کنم اما تصمیم جدی نگرفتم و در هیچ رسانه‌ای هم اعلام نکردم که برای آینده چه تصمیمی دارم. خداوند به من این توانایی را داده‌است و باید از آن به بهترین شکل استفاده کنم. من چندین سال است که در تیم ملی حضور دارم اما برای خداحافظی از تیم ملی باید دلایل قانع کننده‌ای داشته باشم و نمی‌توانم بگویم صرفا به دلیل خستگی از تیم ملی کناره‌گیری می‌‌کنم. به هر حال هر کسی برای زندگی آینده‌اش برنامه‌هایی دارد و اگر شرایط برای من ایده آل باشد در خدمت تیم ملی خواهم بود.»


سرعتی‌زن تیم ملی والیبال در مورد عملکرد لوزانو در تیم ملی گفت: «در دورانی که لوزانو هدایت تیم را برعهده داشت من به عنوان یک بازیکن از نظر عملکرد و اعتماد به نفس شرایط بهتری داشتم. لوزانو مربی بود که ما با هدایت او برای اولین بار به المپیک صعود کردیم. اگر تمامی این تورنمنت‌ها در زمان مربی قبلی ما اتفاق می‌افتد ما حتی به المپیک هم صعود نمی‌کردیم. ما در زمان کواچ به شدت تحت فشار بودیم اما در زمان مربیگری لوزانو هیچ یک از مشکلات قبل را نداشتیم.»


غلامی در پاسخ به اینکه گفته می شود لوزانو از نظر مدیریتی ضعیف بوده است، عنوان کرد: «در وهله اول باید ببینیم لوزانو را با کدام مربی قیاس کردند که حالا عملکرد مدیریتی او زیر ذره بین قرار گرفته شده است. ولاسکو مربی سفت و سختی بود اما مگر ما چند تا ولاسکو در دنیا داریم؟! مگر قرار است همه مربیان مانند ولاسکو باشند؟!به نظرم هر مربی روش و متد کاری خاص خودش را دارد و صرفا نباید به یک مربی اتکا کنیم. لوزانو برای تیم ملی خوب کار کرد و با اینکه مدت زمان کمی هم در تیم ملی حضور داشت اما به خوبی با ما ارتباط برقرارکرد و از نظر فنی هم به خوبی ما را برای رویارویی با تیم های بزرگ آماده کرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته