دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1395 - 11:13

فاکس نیوز: استقرار اس300 حمله اسرائیل به فردو را دشوار می‌کند

یک شبکه آمریکایی در گزارشی با ادعای اینکه ایران دنبال نقض برجام با ازسرگیری غنی سازی اورانیوم در کوتاه‌مدت یا میان‌مدت است، نوشت استقرار سامانه اس 300 در ایران حمله اسرائیل به تأسیسات فردو را دشوار می‌کند.
کد خبر : 115145

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از فارس، شبکه فاکس‌نیوز در گزارشی به استقرار سامانه‌های اس300 در تأسیسات فردو اشاره کرد و نوشت که هواپیماهای رادارگریز آمریکا همچون بمب‌افکن B2 و جنگنده اف22 رپتور می‌توانند، از سامانه اس300 بگریزند، اما اگر تعداد این سامانه‌ها به اندازه کافی باشد، این هواپیماهای آمریکایی هم در برابر این سامانه آسیب‌پذیر خواهند بود.


این گزارش سپس می‌افزاید، حرف‌هایی از تخریب تأسیسات فردو با بمب‌های سنگرشکن از طریق بمباران مکرر یک نقطه واحد در این تأسیسات توسط اسرائیل به میان می‌آید. گرچه اسرائیل بمب سنگرشکن MOP و بمب‌افکنی با قابلیت حمل این بمب را ندارد، اما بمب سنگرشکن 5 تنی GBU-28 را در اختیار دارد که جنگنده‌های اف-15 این رژیم می‌تواند آن را حمل کنند.


فاکس‌نیوز سپس اینگونه نوشت، با اینحال، سامانه اس300، تهدید جدی برای جنگنده‌های نسل چهارم همچون اف15 به همراه دارد. اسرائیل در دسامبر 2016 (آذر 1395) وقتی که جنگنده نسل پنجم اف35 دریافت کند، می‌تواند از سامانه اس300 بگریزد، اما این جنگنده‌ها توان حمل بمب سنگرشکن ندارند. مدل‌های قابل حمل با اف35 بمب‌های بتن‌شکن در حال ساخت است، اما سال‌ها تا عملیاتی شدن فاصله دارند.


فاکس‌نیوز تصریح کرد که به طور قطع ایران قبل از پایان دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما برجام را نقض نخواهد کرد و احتمالا به ریاست‌جمهوری هیلاری کلینتون به عنوان دوره سوم ریاست‌جمهوری اوباما نگاه می‌کنند و احتمالا در آن زمان به سرعت به سمت پایان دادن به برجام حرکت می‌کند و مدت اندکی بعد از آغاز دوران ریاست‌جمهوری احتمالی هیلاری کلینتون، غنی‌سازی اورانیوم را از سر خواهند گرفت.


این گزارش همچنین نوشت، در صورتیکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا شود، شرط‌های سخت وی برای مذاکره مجدد در خصوص برجام، احتمالاً به پایان توافق هسته‌ای ایران منجر خواهد شد.


فاکس‌نیوز در پایان نوشت، به هیچ‌ عنوان نمی‌توان به طور دقیق پیش‌بینی کرد که در دوران ریاست‌جمهوری کلینتون یا ترامپ چه بر سر برجام خواهد آمد.


این گزارش همچنین اضافه کرد که برجام برای رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا چالش‌های زیادی را به همراه خواهد داشت.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته