دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1395 - 08:14
در گفت‌وگو با آنا؛

مشحون: رقابت با تیم‌های دوملیتی سخت است/ به دنبال صعود به فینال هستیم/ هر زمان اعلام کنند استعفا می‌دهم

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: مسابقات بسکتبال فیبا آسیا چلنج از اهمیت بسیار بالایی برای بسکتبال ایران برخوردار است چرا که تیم های اصلی کشور‌های شرکت کننده در این مسابقات شرکت می کنند .
کد خبر : 114999

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، مسابقات بسکتبال فیبا آسیا چلنج طی روزهای ۱۹ تا ۲۸ شهریورماه در تهران برگزار می شود. تیم ملی بسکتبال ایران در گروه سوم این رقابت ها با تیم های قطر و عراق هم گروه است. چین، اردن، قزاقستان (گروه اول)، فیلیپین، هند، چین تایپه (گروه دوم)، ژاپن، کره و تایلند (گروه چهارم) دیگر تیم های شرکت کننده در این رقابت ها هستند.


محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال درباره آخرین وضعیت تیم‌ملی بسکتبال برای شرکت در رقابت‌های فیبا آسیا چلنج گفت: «تمرینات ملی پوشان برای آمادگی در این رقابت‌ها به صورت مستمر در سالن آزادی در حال پیگیری است. البته ما مشکلاتی در سالن آزادی داشتیم. فرسوده شدن امکانات و نشست زمین برای بازیکنان ایجاد مشکل کرد اما مسئولان با ما همکاری کردند و تمرینات در حال پیگیری است.»


وی همچنین در مورد ترکیب تیم ملی در این رقابت‌ها اظهار کرد: «تصمیم گیری در مورد بازیکنان بر عهده کادر فنی است و ما تا دو روز قبل از شروع مسابقات در مورد ترکیب نهایی اظهار نظر نمی‌کنیم چرا که اگر بازیکنی تغییر کند ما باید بابت آن جریمه پرداخت کنیم. بنابراین انتخاب بازیکن 24 ساعت قبل از بازی‌ها انجام می شود اما کادر فنی قصد دارد از آماده‌ترین بازیکنان در این رقابت‌ها استفاده کنند.»


رئیس فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه مسابقات بسکتبال فیبا آسیا چلنج اولین مرحله از مسابقات انتخابی جهانی ۲۰۱۹ چین به حساب می آید، گفت: «فدراسیون جهانی هم به ما این موضوع را بیان کرده است و این رقابت‌ها از اهمیت بسیار بالایی برای بسکتبال ایران برخوردار است چرا که کشور‌ها با تیم های اصلی خود در این مسابقات شرکت می کنند اما متاسفانه کسانی که به دنبال تخریب بسکتبال هستند اعلام کرده بودند که تیم‌های اصلی به این رقابت‌ها اعزام نمی شوند.»


مشحون در مورد پیش بینی‌اش از نتیجه این رقابت‌ها اظهار کرد: «‌بازیکنان ما در این مدت سخت تمرین کردند و حامد حدادی به عنوان کاپیتان باتجربه و مهربان در کنار آنها بود. خوشبختانه بازیکنان تنها تمرکزشان بر روی این رقابت‌هاست و از حواشی به دور هستند. به طور حتم کار بسیار سختی داریم چرا که تیم‌های قطر و اردن بازیکنان آمریکایی بسیار زیادی را به خدمت گرفتند و این تیم‌ها تنها نام قطر یا اردن را دارند اما هیچ بازیکن بومی در اختیار ندارند. این موضوع دو ملیتی بودن بازیکنان حریف قطعا در چگونگی عملکرد تیم ها تاثیرگذار است اما بازیکنان ما تلاش می کنند بهترین نتیجه را کسب کنند و به مرحله فینال راه پیدا کنند.»


رئیس فدراسیون ادامه داد: «همه تیم ها برای کسب سهمیه به ایران می آیند تا در مراحل بعدی این رقابت ها حضور داشته باشند. ما کار سختی پیش رو داریم ولی از آنجا که میزبان این رقابت ها هستم برای کسب نتیجه قابل قبول امیدوار هستیم.»


مشحون با گلایه از کسانی که مغرضانه وی و فدراسیون بسکتبال را نقد می کنند، گفت: «برخی از افراد به دلیل خصومت شخصی که دارند به ما ضربه می زنند در صورتی که نمی‌دانند ما در چه مرحله حساسی قرار داریم. در حال حاضر ما به دنبال گرفتن اسپانسر هستیم اما عده‌ای با بیان اینکه من به زودی از این فدراسیون می‌روم این کار را مختل می کنند به طوری که اسپانسرها می گویند شما به زودی می روید ما برای چی اسپانسر این فدراسیون شویم.»


وی در مورد قانون برکناری بازنشسته ها از سمت های اجرایی دولتی گفت: «ما تابع قانون هستیم و هر زمانی که به من بگویند طبق قانون نباید کار اجرایی انجام دهم استعفا می دهم اما هنوز در این مورد کسی با من صحبت نکرده است. چند روز گذشته وزیر ورزش در صحبت هایش اعلام کرده بود که در هیچ فدراسیونی تغییراتی صورت نمی‌گیرد اما متاسفانه افرادی که به دنبال ضربه زدن به ما هستند اعلام می کنند که محشون قرار است برکنار شود. در حالی که تاکنون از وزارت ورزش چیزی به من اعلام نشده است و هر زمان هم که اعلام کنند من یک لحظه تامل نمی کنم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته