دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 شهريور 1395 - 09:31

رئیس‌جمهوری اوکراین به نشست گروه بیست دعوت نشد

طبق گزارش‌ها، قرار نیست در نشست جی 20، رئیس‌جمهوری اوکراین حضور داشته باشد.
کد خبر : 114432

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از اسپوتنیک، سایت روسکایا وسنا گزارش کرد: «از پترو پروشنکو حتی به عنوان مهمان در یازدهمین نشست گروه بیست دعوت نشده است، نشستی که 4 و 5 سپتامبر (14 و 15 شهریور) در شهر گوانگ‌جوی چین برگزار خواهد شد.»


این سایت نوشت: «چنین برخوردی از غرب، باید مقام‌های اوکراینی را به فکر جایگاه خود در صحنه جهانی بیاندازد. فهرست شرکت‌کنندگان و مدعوین به این مراسم این را می‌فهماند که پروشنکو جایی در میان شرکت‌کنندگان ندارد و در واقع نشست گروه بیست اوکراین را نادیده گرفته است.»


به‌نوشته این منبع، بدتر از این موضوع این است که کشورهایی مانند سنگال، چاد و لائوس در فهرست کشورهای مهمان هستند ولی از اوکراین خبری نیست. همچنین در میان حاضران در نشست، به‌علاوه شرکت‌کنندگان دائمی و 20 کشور بزرگ جهان، 15 نماینده از دیگر کشورها نیز حضور خواهند داشت.


روسکایا وسنا گزارش کرد: «ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه پیشتر خواهان حذف اوکراین از شرکت در این مراسم شده بود. مطابق با برنامه اولیه نشست در گوانگ‌جو قرار بود دیدار رهبران گروه چهار نرماندی در رابطه با حل و فصل درگیری دنباس برگزار شود. اوکراین نیز علاوه بر روسیه، آلمان و فرانسه که اعضای دائمی جی 20 هستند عضو گروه چهار است، اما پس از موضوع عملیات خرابکارانه اوکراین که اوایل ماه اوت (اواسط مرداد) در شبه‌جزیره کریمه رخ داد، ولادیمیر پوتین اعلام کرد که مذاکرات از قبل تعیین شده در چین معنای خود را از دست داد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته