دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1395 - 12:05

سود و اقساط مسکن خانه اولی‌ها کاهش یافت

با اعلام رئیس‌جمهوری نرخ سود و میزان اقساط وام مسکن خانه اولی‌ها کاهش یافت.
کد خبر : 113851

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، حسن روحانی رئیس‌جمهوری صبح امروز در جشنواره شهید رجایی از تک رقمی شدن سود تسیهلات مسکن برای نخستین بار خبر داد. انتظار می‌رود این خبر خوش رئیس‌جمهوری بازار مسکن خانه‌اولی‌ها را تکان دهد.


اکنون سقف وام مسکن برای خانه اولی‌ها 160 میلیون تومان است که نرخ سود آن تا امروز 11 درصد محاسبه می‌شد. بر این اساس، میزان اقساط ماهیانه نیز برای هر تسهیلات گیرنده حدود 2 میلیون تومان بود.


اما رئیس‌جمهوری امروز اعلام کرد که رقم سود تسهیلات برای مواردی که در زمینه بافت‌های فرسوده وام گرفته می‌شود، 8 درصد و برای غیر بافت‌‌های فرسوده هم 9.5 درصد خواهد بود.


با این اقدام نرخ سود تسهیلات خانه اولی‌ها در بافت‌های غیرفرسوده 2.5 درصد کاهش می‌یابد که میزان اقساط هر وام نیز از حدود 2 میلیون تومان به یک میلیون و 860 هزار تومان می‌رسد.


از سوی دیگر خانه‌اولی‌ها باید در پایان 12 ساله بازپرداخت وام مبلغی معادل 129 میلیون تومان سود پرداخت می‌کردند که حالا این رقم با کاهش 21 میلیون تومانی در ازای کاهش نرخ سود به 108 میلیون و 700 هزار تومان رسیده است که می‌تواند نوید خوبی برای افرادی باشد که برای اولین بار قصد خرید خانه را کرده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته