دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کارشناس بورس: سهامداران خرد فعلا وارد بازار نشوند

یک کارشناس بورس با بیان اینکه با توجه به روند فعلی بازار سرمایه تحول و رشد خاصی پیش‌بینی نمی‌شود، گفت: بر این اساس سهامداران جدید فعلا برای ورود به بازار باید دست نگه‌ دارند.
کد خبر : 113155

حمید میرمعینی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با تاکید بر اینکه فعلا نمی‌توان انتظار وقوع تحول خاصی در اقتصاد کشور را داشت، افزود: با توجه به تبعیت بازار سرمایه از اقتصاد کشور به نظر نمی‌رسد تحول رو به رشدی را شاهد باشیم.


وی تصریح کرد: هنوز اقدام عملی درباره رفع محدودیت‌های ناشی تحریم‌ها مشاهده نمی‌شود و تفاهم‌نامه‌ها و قرارداد‌ها نیز به مرحله اجرا نرسیده‌اند و در مجموع برنامه‌ای که موجب ایجاد تحولی خاص در اقتصاد کشور باشد، وجود ندارد.


میرمعینی ادامه داد: البته انتظاری هم برای ورود شرکت‌های مهم و اثرگذار با توان مالی مناسب از صنایع به اقتصاد کشور وجود ندارد چرا که سیاست‌‌های داخلی کشور فعلا آمادگی پذیرش تحول جدید را ندارد.


این کارشناس ارشد بازار سرمایه بیان کرد: هرچند کاهش نرخ ارز موجب کاهش نرخ‌ سودهای بانکی شد، تحریک خاصی در بازار پولی در ارتباط با سرمایه‌گذاری صورت نگرفت چرا که سایر بازارها هنوز با افت بازدهی و بالا بودن ریسک مواجه‌اند.


وی تاکید کرد: هرچند کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی می‌تواند در بلندمدت و میان‌مدت موجب کاهش هزینه‌های مالی شرکت‌ها شود، رکود اقتصادی حاکم بر فضای کشور همچنان بخش تولید را آزار می‌دهد. از سوی دیگر، با توجه به سیاست‌های انقباضی دولت به علت محدودیت بودجه، نمی‌توان روند رو به رشد اقتصادی را متصور بود.


میرمعینی عنوان کرد: سهامداران خرد و جدید باید برای ورود به بازار فعلا دست نگه دارند چرا که بر اساس یک قاعده کلی تا زمانی که بازار رشد نداشته باشد، محکوم به شکست است.


وی گفت: به نظر می‌رسد با توجه به چیره شدن فشار عرضه بر تقاضا، شاهد یک افت دیگر در بازار سرمایه باشیم و خریداران سهام فعلا به علت بالا بودن ریسک خرید، وارد بازار نمی‌شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته