دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس کل سازمان امور مالیاتی تاکید کرد

تعامل با فعالان اقتصادی در دستور کار وزارت اقتصاد

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در جمع فعالان اقتصادی و نمایندگان تشکل‌های خصوصی آذربایجان شرقی گفت: تعامل با فعالان اقتصادی و عدالت در مشکلات اقتصادی در دستور کار وزارت اقتصادی و دارایی قرار دارد و به همین منظور تهدید‌ها و تشویق‌ها‌یی در نظر گرفته شده است تا در شرایط رکود مشکلات را حل کنیم.
کد خبر : 113093

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شادا، سید کامل تقوی نژاد با تاکید بر اینکه راه حل نظام مالیاتی کشور در شفافیت است، ادامه داد: در موارد مختلف در حمایت از سرمایه‌گذاری دستورات بسیار روشن و شفافی وجود دارد که اگر مورد توجه قرار گیرد تمام مشکلات رفع خواهد شد.
وی ادامه داد: حمایت از سرمایه‌گذار اولویت اصلی دولت تدبیرو امید است و مشوق‌های مالیاتی خوبی در کشور وجود دارد که باید از این فرصت سرمایه‌گذاران و فعالان بخش اقتصادی استفاده کنند.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور افزود: تمامی فعالیت‌های صنعتی و معدنی و گردشگری که از ابتدای سال جاری شروع شوند تا 5 سال از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.
تقوی‌نژاد گفت: اگر این معافیت‌ها در شهرک صنعتی باشد به مدت هفت سال، در منطقه محروم ده سال، شهرک صنعتی در منطقه محروم 13 سال و برای شرکت دانش‌بینان 15 سال خواهد بود و اگر تعداد کارکنان این واحدها بالای 50 نفر باشند و هر ساله 50 درصد به اشتغال اضافه شود هر سال یکسال به معافیت آن اضافه می‌شود.
وی با اشاره به مشوق‌های فراوانی که در نظر گرفته شده گفت: اعتقاد داریم بر اساس قانون بودجه که در اختیار ما قرار گرفته میزان افزایش درآمدی پیش‌بینی‌شده به هیچ وجه قصد وارد کردن فشار به واحدها را ندارد و به نسبت سود و زیان واحد تولیدی مالیات دریافت می‌شود.
تقوی‌نژاد تاکید کرد: طرح جامع مالیاتی می‌تواند مالیات را نجات دهد و تعامل واقعی بر اساس اسناد اجرا و سیستم مالیاتی ما اسلامی شود.
وی اظهار کرد: معاملات بالای 50 میلیون ریال باید از طریق سیستم بانکی انجام شود و اظهار‌نامه‌ها و پرداخت‌ها نیز الکترونیکی شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته