دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1395 - 12:27

تحویل رسمی بالگرد امدادی به هلال احمر استان سمنان/ خراسان شمالی هفته آینده به بالگرد مجهز می‌شود

نخستین بالگرد امدادی هلال احمر استان سمنان با هدف تکمیل چرخه امداد و نجات و پاسخگویی سریع در حوادث سراسر کشور، در سایت امداد هوایی استان سمنان آشیانه کرد.
کد خبر : 112539

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از جمعیت هلال احمر، ناصر چرخساز، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر صبح امروز در مراسم رسمی تحویل بالگرد امدادی به جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: مقرر شده است تا در هفته دولت 2 استان سمنان و خراسان شمالی به بالگرد مجهز شوند.


وی با اشاره به برنامه‌های سازمان امداد و نجات برای توسعه ناوگان امداد هوایی کشور تصریح کرد: برنامه جمعیت هلال احمر، پوشش امداد هوایی 31 استان کشور با توجه به تعداد بالگردهای سازمان است که به این ترتیب تمامی استان‌ها یا به صورت کامل و یا دوره‌ای صاحب بالگرد امدادی خواهند شد.


چرخساز با اشاره به اینکه بالگرد تحویل داده شده به استان سمنان، سایر استان‌هایی که به بالگرد امدادی نیازمند باشند را نیز پوشش خواهد داد، گفت: مقرر شده استان‌هایی که با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های قوی خود به آشیانه امداد هوایی مجهز شده‌اند به محض رخداد حادثه احتمالی همه استان‌های همجوار خود را پوشش دهند.
وی با اشاره به بالگردهای جدید خریداری شده، تصریح کرد: 4 فروند بالگرد جدید به ناوگان امداد هوایی کشور اضافه شده و هم اکنون هلال احمر با 22 بالگرد امدادی حوادث سطح کشور را پوشش می‌دهد.


حسن شکراللهی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان نیز در این مراسم گفت: آشیانه امداد هوایی استان سمنان با 90 درصد پیشرفت فیزیکی امروز به بالگرد امدادی تجهیز و مقرر شده چرخه امداد و نجات در استان سمنان و استان‌هایی که سمنان معین آنها محسوب می‌شود خدمات امداد هوایی منسجمی ارائه دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب