دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1395 - 12:44

توافق نهایی بر سر آتش‌بس در حسکه سوریه/ آسایش: مردم به شهر خود بازگردند

به‌دنبال نشستی که میان یگان‌های مدافع خلق و ارتش سوریه در پایگاه هوایی حمیمیم که تحت نظارت روسیه قرار دارد، برگزار شد، دو طرف به توافق نهایی بر سر برقراری آتش‌بس در شهر حسکه دست یافتند.
کد خبر : 112488

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از روزنامه رای‌الیوم، خبرگزاری فرانسه گزارش کرد: «منابع رسمی کرد و سوریه اعلام کردند به‌دنبال یک هفته درگیری سخت، جنگجویان کرد و نیروهای نظام سوریه با نظارت روسیه به توافق نهایی بر سر آتش‌بس در شهر حسکه واقع در شمال‌شرقی سوریه دست یافتند.»


یک مسئول دفتر رسانه‌ای وابسته به دفتر کردهای شمال سوریه گفت که با نظارت روسیه به توافق نهایی درباره آتش‌بس میان یگان‌های مدافع خلق و نیروهای ارتش سوریه در شهر حسکه دست یافتند.


در عین حال تلویزیون رسمی سوریه اعلام کرد که دو طرف به توافق آتش‌بسی دست یافته‌اند که شامل تحویل مجروحان و پیکر کشته‌شدگان و تبادل اسیران می‌شود.


دفتر کردهای شمال سوریه اعلام کرد: «طبق بندهای توافق، نیروهای مسلح (هوادار نظام سوریه) باید از حسکه عقب‌نشینی کنند و یگان‌های مدافع خلق کرد مواضع خود را تحویل نیروهای امنیت داخلی کرد (آسایش) بدهند. همچنین باید میان دو طرف، تبادل اسیر انجام و همه مسیرهای مواصلاتی به شهر که در نتیجه درگیری‌ها بسته شده بود، باز شود.»


این منبع کرد افزود: «یگان‌های مدافع خلق و نیروهای ارتش سوریه باید از حسکه خارج شوند و تنها نیروهای آسایش و بخشی از نیروهای پلیس سوریه در شهر حضور داشته باشند.»


از سوی دیگر پایگاه اینترنتی هوار نیوز (از منابع محلی کرد) به‌نقل از منابعی از نیروهای امنیت داخلی آسایش اعلام کرد: «همه اهالی حسکه ازجمله مناطق غویران و نشوه شرقی می‌توانند به شهر خود بازگردند.»


نیروهای اسایش با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند: «اوضاع در حسکه امن و تحت کنترل است و از اهالی حسکه می‌خواهیم به منازل خود بازگردند.»


طبق اخرین اخبار از منابع کرد، اهالی حسکه در حال بازگشت به مناطق مسکونی شهر حسکه هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته