دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 شهريور 1395 - 16:45
رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

خیابان 17 شهریور به صورت آزمایشی بازگشایی می شود/ محوریت با حمل و نقل پاک است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت : بعد از مطالعات فراوان و برنامه ریزی‌ها خیابان 17 شهریور به صورت آزمایشی از خیابان صفا به سمت میدان شهدا به صورت آزمایشی بازگشایی خواهد شد.
کد خبر : 112371

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران در دویست و هشتاد و پنجمین جلسه شورا از بازگشایی خیابان 17 شهریور خبر داد و اظهار کرد : مسیر خیابان 17 شهریور به واسطه مشکلاتی که در آن وجود داشت به پیاده راه تبدیل شد و البته متعاقب آن طبیعی بود که تبعاتی برای مردم به وجود بیاید. شهرداری هم همواره در صدد این بود که این مشکلات را مرتفع کند که برگزاری مناسبت‌ها و نیز مراسم ماه محرم که با شکوه هر چه تمامتر برگزار شد از این جمله بوده است. با این وجود به واسطه مسائلی که به دلیل پیاده راه شدن در آن جا به وجود آمد کمیسیون نظارت و حقوقی بر اساس مصوبه ی شورا ماموریت یافت تا ابعاد این موضوع را بررسی کند .
وی ادامه داد : بر این اساس مطالعات گسترده ای صورت گرفت و حتی نظر سنجی هایی توسط دستگاه های بی طرف انجام شد .
رئیس شورای اسلامی شهر تهران، افزود : در بررسی‌های صورت گرفته نارضایتی‌ها در این مهم بر دو دسته تقسیم بندی می‌شود؛ نخست نارضایتی ساکنان که در وهله اول دسترسی‌های مستقیم آن‌ها قطع شده بود که شهرداری با اصلاح معابر این دسترسی‌ها را به وجود آورد و در مرحله بعد عدم امنیت اخلاقی که در این مسیر وجود داشت و نگرانی‌هایی را به و جود آورده بود .
چمران اضافه کرد : دسته دیگر از نارضایتی‌ها مربوط به کسبه آن مسیر بود که به واسطه عدم تردد خودروها کسب و کار آنان که عمدتا بنگاه داری و نمایشگاه اتومبیل بوده به تعطیلی گرایید .
رئیس شورای اسلامی شهر تهران، تصریح کرد : بر اساس همین مطالعات و بررسی‌ها ،مقرر شد در اولین گام پلیس در این معبر مستقر شود تا نسبت به برقراری امنیت و نیز جمع آوری معتادین اقدام کنند . مرحله دوم در ارتباط با بنگاه داران اتوموبیل است، که در جاده خاوران مکانی برای ادامه فعالیت آنان اختصاص داده شد البته مغازه فعلی آنان نیز در اختیار خودشان خواهد بود و می‌توانند در آن به فعالیت اقتصادی بپردازند جز خرید و فروش خودرو .
چمران تصریح کرد: اگر تردد در این مسیر صورت پذیرد آنجا رونق خود را باز خواهد یافت اما این تردد ها باید پاک باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اعلام خبر بازگشایی خیابان 17 شهریور، گفت: بر همین اساس مقرر شده است تا این مسیر از خیابان صفا به صورت یک طرفه به سمت میدان شهدا به صورت آزمایشی بازگشایی شود اما مسیر شمالی خیابان 17 شهریور همچنان برای تردد خودروها ممنوع است و از قسمت شمالی تنها اتوبوس ها و وسایل حمل و نقل عمومی تردد خواهند کرد .
چمران این را هم اضافه کرد : محوریت حمل و نقل در این مسیر با اتوبوس های پاک خواهد بود که البته فعلا با اتوبوس های معمولی انجام می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته