دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 شهريور 1395 - 14:54

استرداد فتح‌الله گولن کلید خورد

کارشناسان حقوقی و دیپلمات‌هایی از ترکیه و آمریکا کار روی درخواست استرداد فوری فتح‌الله گولن، رهبر ناراضی ترکیه از پنسیلوانیا به آنکارا را آغاز کردند.
کد خبر : 112356

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از وب‌سایت حریت، یک روز پیش از سفر جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا به ترکیه، سه تن از مقامات وزارت دادگستری و یک مقام از وزرات امور خارجه آمریکا شب گذشته وارد آنکارا شدند تا با همتایان ترک خود درباره استرداد گولن مذاکره کنتند.


نمایندگانی از دفتر حقوق بین‌الملل و امور خارجی وزارت دادگستری ترکیه برای مذاکره و کار مشترک با نمایندگان آمریکایی انتخاب شده‌اند.


قرار است در این نشست، نمایندگان دولت ترکیه حزئیات و مدارک بیشتری در خصوص چهار پرونده‌ای که پیشتر از سوی آمریکا به ترکیه ارسال شده بود، ارائه کنند. مقامات ترکیه گفته‌اند این پرونده‌ها نشان می‌دهد که گولن در کودتای نافرجام ماه گذشته در این کشور دست داشته است.


همچنین قرار است در جریان دیدار بایدن با مقام‌های ترکیه که فردا برگزار می‌شود، درباره موضوع استرداد گولن و مبارزه علیه داعش رایزنی انجام شود.


به گزارش آنا، مقام‌های دولت ترکیه از ابتدای شکست کودتای نافرجام تیرماه تاکید کرده‌اند که فتح‌الله گولن و شبکه هوادارن وی عامل اصلی وقوع کودتا در این کشور هستند.


در یک ماه اخیر، هزاران نفر از اقشار مختلف این کشور به اتهام وابستگی به شبکه گولن بازداشت شده، تحت تعقیب قرار گرفته یا از کار برکنار شده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته