دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1395 - 10:27
بهداد سلیمی در گفت وگو با آنا؛

قصد خداحافظی داشتم، اما با حرکت هیات ژوری برای طلای توکیو می‌جنگم/ بی احترامی نکردیم که بخواهند محروممان کنند

بهداد سلیمی گفت: بعد از مصدمیتم تلاش زیادی کردم تا خودم را در شرایط المپیک قرار دهم و خوشبختانه موفق هم شدم اما فکرش را نمی‌کردم که به سد محکم داوران برخورد کنم و آنها مدال را از من بگیرند.
کد خبر : 112330

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، بهداد سلیمی قهرمان فوق سنگین وزنه برداری جهان که برای دومین بار حضور در المپیک را تجربه می‌کرد و قصد داشت تا مدال طلای این مسابقات را کسب کند، با ناداوری که توسط هیات ژوری مسابقات علیه این وزنه بردار صورت گرفت دستش از گرفتن مدال کوتاه ماند و نتوانست عنوان طلای المپیک لندن را در ریو تکرار کند.


بهداد سلیمی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد این مساله که از عملکردش در رقابت‌های المپیک ریو راضی است یا خیر گفت: «المپیک ریو برای من اصلا خوب تمام نشد و اتفاق تلخی برای من رخ داد. من اصلا از وضعیتم در این مسابقات راضی نیستم و نتیجه تلاشم را نتوانستم بگیرم. بعد از مصدومیتم تلاش زیادی کردم تا خودم را در شرایط المپیک قرار دهم و خوشبختانه موفق هم شدم اما فکرش را نمی‌کردم که به سد محکم داوران برخورد کنم و آنها مدال را از من بگیرند.»


وی ادامه داد: «تنها چیزی که در این مدت به من آرامش داد و بار سنگینی این ناداوری را برای من کمتر کرد، حمایت مردم بود. از همه ملت ایران تشکر می‌کنم که از من حمایت کردند و بازتاب حمایت ایرانی‌ها از من در برزیل هم پخش شد.»


سلیمی در رابطه با این مساله که احتمال دارد تا فداسیون جهانی وزنه برداری ، فدراسیون ایران را بخاطر اعتراض در المپیک، محروم کند بیان کرد: «بعد از اینکه داوران و هیات ژوری وزنه من را قبول نکردند ما فقط با آنها صحبت کردیم و هیچ بی احترامی به آنها نکردیم. ما مثل مربی کشتی قرقیزستان لباس خودمان را درنیاوردیم که بخواهند ما را محروم کنند. اعتراض حق ما بود و ما هم به صورت محترمانه اعتراض کردیم اما آنها قبول نکردند.»


قهرمان المپیک در خصوص آینده وزنه برداری خودش و اینکه قصد دارد در المپیک بعدی هم شرکت کند اظهار داشت: «تمام هدف و برنامه من این بود که در ریو به مدال طلا برسم و با دو مدال طلای المپیک از دنیای وزنه برداری خداحافظی کنم، اما با این اتفاقی که برای من افتاد انگیزه‌ام برای المپیک بعدی بیشتر شد و قطعا تلاشم را بیشتر می کنم تا در توکیو به مدال طلا برسم.»


وی در مورد وضعیت مصدومیتش و اینکه این مصدومیت در وزنه زدنش در مسابقات المپیک تاثیر گذاشت گفت: «من در فاصله دو ماه مانده به المپیک توانستم از بند مصدومیت رها شوم و تمریناتم را آغاز کنم. در المپیک هم در حرکت قیچی اذیتم می کرد. در حال حاضر قصد دارم دو ماه استراحت کنم تا به طور کامل مصدومیتم کامل برطرف شود و بعد از آن تمریناتم را دوباره شروع کنم.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته