دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 شهريور 1395 - 14:30

ترکیه در روابط خود با اتریش تجدیدنظر می‌کند

وزیر امور خارجه ترکیه از فراخواندن سفیر این کشور در وین با هدف مشورت و تجدیدنظر در روابط با اتریش خبر داد.
کد خبر : 112301

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی)، مولود چاووش‌اوغلو گفت: «به‌دنبال اظهارات برخی مقام‌های اتریشی علیه ترکیه، سفیر ترکیه در وین فراخوانده شد.»


وی در کنفرانس خبری مشترک با اندریا گابور، وزیر امور خارجه مولداوی افزود: «زمینه‌های ادامه روابط دوجانبه و همکاری مشترک با اتریش وجود ندارد. بنابراین، ما کاردار اتریش را به وزارت امور خارجه فراخواندیم و اعتراضمان را به او ابلاغ کردیم. علاوه بر این، ما از سفیر خود در وین خواستیم برای مشورت به ترکیه بیاید تا نسبت به روابط خود با اتریش تجدیدنظر کنیم.»


چاووش‌اوغلو تاکید کرد: «اتریش گام‌هایی برداشته که علیه ترکیه و سایر کشورهای اروپاست و اقدامات این کشور مانع از پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا بوده است. آن‌ها رفتاری غیردوستانه با ما داشته‌اند و تهدیداتی ضمنی کرده‌اند و به جای حمایت از ترکیه در زمان کودتا و بعد از آن، رویکردی متفاوت اتخاذ کردند.»


به گزارش آنا، در روزهای گذشته حکومت اتریش مانع از برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز اتباع ترک در حمایت از حکومت ترکیه و محکومیت تشکیلات تروریستی فتح‌الله گولن، رهبر مخالفان ترکیه شده است. تشکیلاتی که به ادعای ترکیه، در کودتای شکست‌خورده نقش داشت.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته