دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

نیما رئیسی: مردم ما نیاز به برنامه‌های شادی‌بخش دارند

نیما رئیسی در حاشیه جشنواره سلامت بیان کرد: مردم ما بیش از هر چیز از لحاظ سلامت روان در خطر هستند و برای رسیدن به آرامش نیاز به برنامه‌های شادی‌بخش دارند.
کد خبر : 112260

نیما رئیسی، بازیگر و گوینده، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا در مورد موانعی که موجب می‌شود سینماگران کمتر به تولید آثاری با محتوای پزشکی و سلامت بپردازند گفت: «یک مقدار فرهنگ و یک مقدار هم محدودیت‌های قانونی باعث به وجود آمدن این مساله می‌شود. جواب این سوال شما در یک نگاه خیلی گذرا به شیوه زندگی روزمره مردم تمام جهان است که لبخند به لب در خیابان‌ها راه می‌روند و شادی می‌کنند، اما ما در فضای شهری و زندگی عادی و روزمره‌مان چگونه‌ایم؟!»


وی افزود: «به نظر من آنچه از اهمیت بیشتری برخوردار است، بهداشت و سلامت روانی جامعه است؛ چیزی که من در اطراف خودم یا فضای شهر شلوغی مثل تهران اوضاع خوبی از آن نمی‌بینم.»


بازیگر سریال «آمین» تصریح کرد: «مردم ما فضایی برای آرام شدن و آرامش داشتن ندارند. به تکاپو عادت کرده‌اند و وقتی تکاپو عادت شما بشود شما را به مرور زمان به سمت عصبانیت سوق می‌دهد تا آرامش. اگر هم آرام‌اند از خستگی آرام‌اند نه از آرام بودن.»


وی اظهار کرد: «شما اگر نگاه کوتاه به اخبار طول روز مردم دنیا بیاندازید می‌بینید که مردم همه جای جهان کارناوال‌های شادی،‌ خوشی، ریلکس کردن و هر کاری از این دست را برای شاد بودن انجام می‌دهند و همواره مردم در تمام دنیا زندگی می‌کنند؛ اما در ایران این اتفاق نمی‌افتد و تمایل به اندوه، ناراحتی و افسردگی در روان ما ایرانی‌ها نهادینه شده است.»


رئیسی ادامه داد: «کمی دقت کنیم کارناوال‌های شادی و جشن‌های مختلف و بهانه‌های مختلف برای شاد بودن در جهان اتفاق می‌افتد ولی ما به این سمت و سو نمی‌رویم و دقیقا برعکس حرکت می‌کنیم و غیر مستقیم اثرات این موضوع را هم در روحیه مردم می‌بینیم. ما داریم به سمتی می‌رویم که اثرات منفی این ماجرا را می‌بینیم. ورزش می‌تواند کمی کارگشا باشد اما باز هم به سمت آرامش و سلامتی نمی‌رود.»


وی ادامه داد: «ما می‌توانیم از اتفاقات خوبی که در رابطه با سلامت روانی در دنیا می‌افتد الگوبرداری کنیم و کمی تمیز شده و کلاسه شده، نه به شکل نامنظم و بدون قانون بلکه به صورت کاملا قانونمند کارهای شادی بخش برای مردم انجام دهیم.»


گفت‌وگو از مریم قربانی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته