دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 شهريور 1395 - 10:00
در گفت‌وگو با آنا

علیرضا رضایی: کسب 3 مدال نتیجه خوبی برای کشتی آزاد است/ از حسن یزدانی بیشتر خواهیم شنید

دارنده مدال نقره المپیک آتن گفت: همین که یک جوان 21 ساله به نام حسن یزدانی موفق شد جا پای بزرگان این رشته بگذارد و کشتی آزاد ایران را بعد از 16 سال در المپیک صاحب مدال طلا کند جای بسیار خوشحالی دارد.
کد خبر : 112128

علیرضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد عملکرد ملی‌پوشان کشتی آزاد در رقابت‌های المپیک ریو گفت: «تیم ملی کشتی آزاد بعد از 16 سال نتایج بسیار خوبی را در المپیک ریو کسب کرد و کسب 3 مدال از بین 6 نفر نتیجه خوبی به حساب می‌آید. ضمن اینکه یک جوان 21 ساله به نام حسن یزدانی موفق شد جا پای بزرگان این رشته بگذارد و کشتی ایران را بعد از این همه مدت در المپیک صاحب مدال طلا کند که جای بسیار خوشحالی دارد.»


وی ادامه داد: «حسن یزدانی در رقابت های المپیک بهترین کشتی‌ها را گرفت و قطعا در سال‌های آینده از این جوان آینده دار بیشتر خواهیم شنید. کمیل قاسمی هم موفق شد مدال برنز لندن را به نقره ارتقا دهد و این نشان دهنده پیشرفت در کار این کشتی‌گیر بود. مدال برنز حسن رحیمی برای ما کمی از طلا نداشت و خیلی خوشحال شدیم که این کشتی‌گیر خوب ما دست پر المپیک را ترک کرد. میثم نصیری و علیرضا کریمی دو جوان کم تجربه ما در المپیک بودند که در اولین تجربه حضور در المپیک نتوانستند ارزش های خودشان را نشان دهند و قطعا وضعیت آنها در المپیک‌های بعدی بهتر خواهد شد. رضا یزدانی کاپیتان تیم ملی هم که همه شاهد بودیم که با ناداوری از گردونه رقابت‌ها حذف شد و همین که با پای مصدوم، خودش را به المپیک رساند نشان از غیرت این کشتی‌گیر دارد.»


دارنده مدال نقره المپیک آتن در رابطه با ناداوری‌هایی که در المپیک علیه کشتی‌گیران ایرانی صورت گرفته است بیان کرد: «داوری در همه مسابقات به ضرر ما بوده است و این مساله فقط مختص المپیک نیست. البته در ریو ناداوری‌ها علیه ایران به اوجش رسید و ما شاهد بودیم در کشتی فرنگی و آزاد چند کشتی گیر ما مستقیم بخاطر ناداوری شکست خوردند. مسئولان فدراسیون باید به فکر به دست آوردن کرسی‌های مهم در فیلا باشند و تا زمانی که ما در فیلا نتوانیم نماینده‌ای داشته باشیم داوری‌ها علیه ما خواهد بود.»


رضایی در مورد آینده کشتی ایران گفت: «در حال حاضر کشتی گیران خوبی در تیم ملی حضور دارند که شرایط سنی آنها به گونه ای است که می‌توانند در وزن‌های خودشان برای چند سال آینده کشتی ایران را بیمه کنند مانند حسن یزدانی که با 21 سال سن در المپیک صاحب مدال طلا شد. ضمن اینکه ما در رده جوانان و نوجوانان هم کشتی گیران خوبی داریم که قطعا در سال‌های آینده با تمرینات بیشتر می‌توانند در تیم ملی جای حضور پیدا کنند.»


وی در مورد استعفایش از سخنگویی فدراسیون کشتی افزود: «من قبل از المپیک استعفای خودم را به رئیس فدراسیون دادم اما چون در آستانه المپیک بودیم آقای خادم تصمیم نهایی را به بعد از المپیک موکول کردند. اگر هم در فدراسیون سمت داشتم قطعا در مسابقات المپیک حضور داشتم و چون استعفایم را تقدیم فدراسیون کردم به المپیک نرفتم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته