دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 فروردين 1394 - 15:33

تدریس دو واحد درسی ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای در واحد میانه

معاون آموزشی واحد میانه گفت: تدریس دو واحد درسی از واحدهای جبرانی گروه تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه از مهر سال ۹۴ با عنوان ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای، بعد از ارائه درس مربوطه تبیین شد.
کد خبر : 11204

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر جلیل اجلی در جلسه همکاری و تفاهم نامه معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه با هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای که به منظور ترویج فرهنگ پهلوانی و توسعه ورزش زورخانه‌ای در بین دانشجویان، با حضور جعفر نوری رئیس و ایرج بیرامی دبیر هیئت ورزشی پهلوانی و زورخانه‌ای در محل اتاق معاون آموزشی واحد برگزار شد، ورزش پهلوانی را در یک کلمه، «اعتلای معنویت» همراه با پرورش جسم و قدرت جسمانی در آحاد جامعه دانست و گفت: چنان که در گذشته نه چندان دور در اکثر شهرهای ایران «پهلوانان» در زورخانه‌ها یکی از متخلق‌ترین چهره‌های مردمی و تکیه‌گاه قابل اعتماد برای قشر ضعیف و مظهر احقاق حق، شجاعت، ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و مقابله با ستم و ستمگری بوده است.








نوری: ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در اولویت های رشته‌های ورزشی دانشگاه‌ها و مجتمع‌های دانشجویی با ایجاد و فعال‌سازی زیرساختهای لازم از طریق برگزاری دوره­ های آموزشی، تربیت مربی و مرشد، شرکت در مسابقات و... قرار گیرد

معاون آموزشی واحد میانه با بیان اینکه توجه به ارزش و اهمیت ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ها در فرهنگ عمومی کشور و با عنایت به توصیه‌های موکد مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ورزش باستانی برای ما نه یک ورزش بلکه تاریخ و یک فرهنگ است افزود: پهلوانی در تاریخ گذشته ما توام با گذشت، فداکاری، مردانگی و جوانمردی بوده و برای احیای این فضایل باید این فرهنگ را رشد و توسعه داد.


جعفر نوری رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای شهرستان میانه تاکید کرد: ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در اولویت های رشته‌های ورزشی دانشگاه‌ها و مجتمع‌های دانشجویی (واحدهای تربیت بدنی و اوقات فراغت)با ایجاد و فعال‌سازی زیرساختهای لازم از طریق برگزاری دوره­ های آموزشی، تربیت مربی و مرشد، شرکت در مسابقات و... قرار گیرد.


وی معرفی و توسعه علمی ورزش زورخانه‌ای و نیز تربیت نیروی انسانی مورد نیاز، خصوصا در رشته تربیت بدنی با ایجاد گرایش «ورزش باستانی» و نیز با هدایت مقالات و پایان‌نامه‌ها را از ضروریات دانست و عنوان کرد: ورزش زورخانه‌ای آداب و سنتی خاص دارد. آداب و سنتی که با پیروی از پهلوانان و دلاوران افسانه‌ای دورۀ باستانی و تأسی از پیشوای نخستین شیعیان و جوانمردان، خُلق و خوی مردانگی و مروت و جوانمردی را در ورزش کاران بر می‌انگیزد یا نیرو می‌بخشد.


در ادامه جلسه درخصوص موضوعات مختلف آموزشی بحث و بررسی انجام و تصمیماتی از جمله تدریس دو واحد درسی از واحدهای جبرانی گروه تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه از مهر سال ۹۴ با عنوان ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای، بعد از ارائه درس مربوطه، اقدام به برگزاری سمیناری با عنوان شناخت و تبیین جایگاه ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای در این واحد دانشگاهی، پیشنهاد دانشگاه آزاد اسلامی میانه به دانشجویان کار‌شناسی ارشد و کار‌شناسی برای پایان نامه‌های و پروژه پایان تحصیلات با موضوع ورزش‌های پهلوانی و... اتخاذ شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: دکتر جلیل اجلی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته