دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1395 - 16:25

چاپ مقاله عضو هیات علمی واحد مراغه در فصلنامه مطالعات حقوق بشراسلامی

مقاله عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه در فصلنامه مطالعات حقوق بشر اسلامی پذیرش شد و به چاپ رسید.
کد خبر : 112032

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مقاله دکتر جمال بیگی با عنوان «نقش و تاثیر عملکرد بسیج در پیشگیری وضعی از جرائم» با همکاری کیوان حیدرنژاد در شماره‌ هشتم سال چهارم فصلنامه‌ مطالعات حقوق بشر اسلامی پذیرش و چاپ شد.


به گفته معاون پژوهش و فناوری واحد مراغه، هدف از انجام این پژوهش این پژوهش در سال 94 با هدف امکان سنجی نقش و تاثیر عملکرد بسیج بر پیشگیری وضعی از جرایم بوده است.


دکتر یوسف مهمان نواز افزود: «این مطالعه از نظر هدف، کاربردی و از حیث روش، توصیفی و همبستگی با جامعه آماری 251 نفری از بین نیروهای بسیجی که به صورت نمونه گیری تصادفی انتخاب شده و ابزار گردآوری داده‌ها شامل 2 پرسشنامه که برای متغیرهای تحقیق و عملیاتی کردن آنها تنظیم شده است. پرسشنامه اول شامل 11 سئوال در ارتباط با پیشگیری وضعی و پرسشنامه دوم شامل 15 سئوال در ارتباط با عملکرد بسیج است.»


معاون پژوهش و فناوری واحد مراغه درباره هدف و نتایج حاصله از این تحقیق گفت: «نتایج نشان داد رابطه معنی‌داری بین دو متغیر عملکرد بسیج و پیشگیری وضعی وجود دارد. همچنین مقدار ضریب همبستگی مثبت است. با توجه به نتایج بدست آمده از تحقیق حاضر مبنی بر وجود رابطه مثبت و معنی دار بین عملکرد بسیج و پیشگیری وضعی، می توان نتیجه گرفت عملکرد بسیج در پیشگیری وضعی جرایم در شهرستان‌ها موثر است.»


انتهای پیام/

برچسب ها: واحد مراغه
ارسال نظر
قالیشویی ادیب