فرماندار لاهیجان: اگر مدیری رسانهگریز است، باید در عملکرد خود تشکیک کند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سیدمحمد احمدی در آستانه هفته دولت، در جلسه مشترک روابط عمومیها و رسانههای شهرستان لاهیجان اظهار کرد: «روابط عمومیها باید تلاش کنند عملکرد سازمانها و ادارههای خود را در ارتباطی قوی با رسانههای گروهی، تبیین و ارائه کنند و با رسانهها تعامل داشته باشند.»
فرماندار لاهیجان به ظرفیتهای بالای این شهرستان و ضرورت بیان آنها تاکید و اضافه کرد: «خلأ روابط عمومی ها در لاهیجان کاملا حس میشود زیرا تصویری که از روابط عمومیها در این شهرستان وجود دارد، منسوخ شده و قدیمی است.»
به گفته احمدی، روابط عمومیها باید خود را مجهز و روزآمد کنند تا بتوانند از پویایی لازم برخوردار باشند.
وی ادامه داد: «در سطوح ملی و استانی از شهرستان لاهیجان انتظار بیشتری وجود دارد و روابط عمومیها میتوانند نقش مهمی در معرفی این ظرفیتها و برآورده کردن انتظارات داشته باشند.»
فرماندار لاهیجان یادآور شد: «روابط عمومیها با فراگیری و آموزش شیوههای نوین، می توانند بازوان خوبی برای مدیران و بخشهای اجرایی باشند.»
وی اظهار کرد: «نگاه روابط عمومیها باید علمی، فنی و رو به جلو باشد و مواردی که در آینده ممکن است سازمان را با چالش مواجه کند، بهموقع پیشبینی کنند.»
مدیر روابط عمومی و اموربین الملل دانشگاه آزاداسلامی لاهیجان نیز گفت: «کارکنان روابط عمومی نیاز دارند تا از مباحث مربوط به توسعه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و صنعتی، و ویژگیهای سازمانی و منطقه فعالیت سازمان خود و جوامع محلی، ملی و جهانی آگاهی داشته باشند.»
محمدعلی اخوان با قدردانی و تحسین فرماندار لاهیجان مبنی بر حساسیت لازم برای برگزاری این نشست هوشمندانه در هفته آغازین دولت اظهار کرد: «از جمله نقشهای کلی روابط عمومیهای خلاق، پویا، موثر و پاسخگو در سازمانها، آیندهنگری، بحران ستیزی، اعتبارسازی، فرهنگسازی و نیز تقویت هویت سازمانی است، بهطوریکه در آن نسبت به باورها و ارزشها تعهد ایجاد کند.»
اخوان افزود: «حیات سازمانی مستلزم فعالیت مداوم روابط عمومی ها است و سازمان بدون روابط عمومی زنده و پویا، موفق و اثربخش نخواهد بود، به طور کلی روابط عمومی چشم و گوش و قلب سازمان است که بدون آن حیات سازمانی دوام ندارد.»
مدیر روابط دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان ادامه داد: «یکی از مبانی توسعه سازمانی، روابط عمومی است به دلیل آن که روابط عمومی پایگاه اطلاعاتی و ارتباطی سازمان است پس نادیده گرفتن روابط عمومی یعنی نادیده گرفتن حجم وسیعی از مخاطبان و اهمیت ندادن به پاسخگویی، یعنی عدم اعتقاد به کار گروهی و مشارکتی که با نگرش سازمان یافته مغایرت دارد.»
وی تصریح کرد: «سازمان به عنوان یک سیستم اجتماعی با هدف و وظایف مختلف نیازمند آن است که از سوی روابط عمومی خود به جامعه، مطبوعات، مدیران و... معرفی شود، رشد و توسعه یابد، بازخوردها را تجزیه و تحلیل کند، موفقیتها، شکستها، قوتها و ضعفها را بررسی و مطالعه کند و در عالم تجربه، رقابت و صحنههای بینالمللی به موفقیت دست پیدا کند.»
اخوان از آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی بهمنظور برگزاری کارگاههای آموزشی در راستای ارتقای دانش سازمانی خبر داد و افزود: «به امیدخدای بزرگ و باهمراهی و حمایت همه جانبه مسئولان استانی و شهری شاهد برگزاری اولین همایش اصحاب رسانه و روابط عمومیهای استان گیلان در دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان خواهیم بود.»
انتهای پیام/