دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1398 - 11:35
فرماندار لاهیجان خبر داد: 

کاهش هزینه با استفاده از دانش روز و گرفتن تصمیمات علمی

فرماندار لاهیجان گفت: استفاده از دانش روز در کارها و گرفتن تصمیمات علمی باعث کاهش هزینه می‌شود .
کد خبر : 378184
image_2019_5_1-17_55_9_449_aHv (1).jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از لاهیجان، به‌ مناسبت فرارسیدن روز معلم، اسماعیل میر غضنفری روز گذشته با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان، این مناسبت را به استادان و دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان تبریک گفت.


وی بابیان اینکه دانشگاه‌ها در حل مشکلات و توسعه جامعه، نقش مهمی دارند، گفت: بنا بر فرمایشات بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره)، دانشگاه کارخانه آدم‌سازی و تربیت هستند، اگر دانشگاه برای صلاح جامعه حرکت کند، جامعه درست می‏‌شود.


میر‌غضنفری ریشه بسیاری از مشکلات جامعه را استفاده نکردن از علم و دانش در انجام امور ذکر کرد و ادامه داد: اگر در کارها از دانش روز استفاده کنیم، هزینه روزمره در موضوع‌های مختلف کاهش می‏‌یابد و به‌علت غیرعلمی بودن برخی تصمیمات هزینه‌های بالایی متحمل می‏‌شویم و دانشگاه در حل این معضل نقش بزرگی دارد.


فرماندار لاهیجان آلودگی ناشی از فاضلاب شهری را از معضلات بزرگ امروز این شهرستان ذکر کرد و گفت:  آلودگی مرتبط با زباله و فاضلاب‌ها، شهر را آزار می‌‏دهد و این برازنده شهر کهنی همانند لاهیجان نیست، از استادان برای حضور در کارگروه‌های شهری و بستن قرارداد با دانشگاه‌ها و مراکز علمی برای حل این مشکل دعوت می‌کنم.


میر غضنفری ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری را دغدغه ملی اعلام کرد و افزود: از تمامی استادان و دانشگاهیان دعوت می‏‌کنم با توجه به ظرفیت‌هایی که در شهر وجود دارد، برای ایجاد اشتغال در مجموعه شهری مارا یاری کنند، فضای گردشگری یکی از جاذبه‌های شهری لاهیجان است که دارای ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال است.


سیروس بیدریغ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان نیز با استقبال و تشکر از حضور نماینده دولت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان از قدیمی‌ترین واحدهای دانشگاهی در سطح استان است که بیش از 100 رشته مقاطع تحصیلات تکمیلی در این واحد دانشگاهی وجود دارد ، می‏‌توان با همکاری و تعامل از این ظرفیت عظیم برای حل مشکلات استفاده کرد.


بیدریغ گسترش رشته‌ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی ازجمله رشته پیرا‌پزشکی را از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان ذکر و از همه دلسوزان این واحد دانشگاهی برای رسیدن به اهداف تعیین‌شده درخواست کمک و مساعدت کرد.


انتهای پیام/4117/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته