دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1395 - 10:41

راه‎اندازی ردیف سوم شیرین سازی فاز ١٩ پارس جنوبی

ردیف سوم شیرین سازی گاز پالایشگاه طرح توسعه فاز ١٩ پارس جنوبی پس از انجام تست های اولیه و اتمام عملیات پیش راه اندازی، آماده دریافت گاز ترش شد.
کد خبر : 111879

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از روابط عمومی نفت و گاز پارس، حمیدرضا مسعودی، مجری طرح توسعه فاز ١٩ پارس جنوبی با اعلام این خبر گفت: با توجه به دقت عمل موجود در مرحله پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی، پیش بینی می‌شود طی پنج روز آینده گاز شیرین تولیدی این ردیف با ظرفیت روزانه ١٢،٥میلیون مترمکعب، پس از انتقال به واحد ارسال گاز (واحد ١٠٦) به شبکه سراسری تزریق شود.


مسعودی تصریح کرد: هم‌اکنون با اضافه شدن این واحد پالایشی به پالایشگاه فاز ١٩ پارس جنوبی ٣ ردیف شیرین سازی این فاز راه‌اندازی و امکان شیرین‌سازی یک و نیم فاز استاندارد معادل تولید روزانه ٤٠ میلیون مترمکعب گاز میسر شده است.


مجری طرح توسعه فاز ١٩ پارس جنوبی در شرکت نفت و گاز پارس خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی سکوی ١٩A در آبانماه امسال، گاز تولیدی این سکو پس از انتقال به پالایشگاه خشکی، وارد این ردیف شیرین‌سازی‌شده و پس از طی مراحل پالایشی به شبکه سراسری تزریق خواهد شد.


فاز ١٩ پارس جنوبی از جمله طرح های درحال توسعه در میدان مشترک پارس جنوبی با ظرفیت تولید روزانه ٢ میلیارد فوت مکعب گاز است. اردیبهشت و تیرماه امسال ردیف‌های چهار و یک شیرین‌سازی این فاز با ظرفیت روزانه یک میلیارد فوت مکعب و با برداشت گاز از سکوهای SPD٢ و ١٩A به بهره‌برداری رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب