دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1395 - 14:17

وساطت روسیه برای برقراری آتش بس در حسکه سوریه

منابع سوری می‌گویند، هیاتی از ارتش روسیه وارد شهر قامشلی شده و نشستی اختصاصی با فرماندهان کرد داشته است. این در حالی است که رسانه‌ها از آرامش شکننده در این شهر خبر می‌دهند.
کد خبر : 111629

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از ایسنا، یک منبع عالی‌رتبه دولت سوریه در استان حسکه فاش کرد، هیاتی از ارتش روسیه از پایگاه نظامی حمیمیم در استان لاذقیه وارد فرودگاه شهر کردنشین قامشلی واقع در شمال شرق سوریه شده است.


به گفته این منبع، هیات روسی اکنون نشستی اختصاصی با فرماندهان کرد شامل فرماندهان یگان‌های مدافع خلق کرد و نیروهای امنیت داخلی کردها (آسایش) دارد.


این مقام دولتی سوری گفت: «نظامیان روس در قامشلی حاضر شدند و نشست‌هایی جداگانه بین دو طرف با هدف دستیابی به آتش‌بس در جریان است.»


شبکه خبری المیادین نیز گزارش داد، پس از بمباران متقابل میان ارتش سوریه و نیروهای کرد علیه محورهای یکدیگر در حسکه، آرامش شکننده به این شهر بازگشته است، این در حالی است که جنگنده‌های سوریه روز گذشته به رغم هشدار ائتلاف آمریکایی ضد داعش مبنی بر هر گونه برخوردی با نیروهای این ائتلاف برای سومین بار به این شهر بازگشتند.


ارتش سوریه اعلام کرده بود که حملات هوایی‌اش در حسکه در پاسخ به تلاش کردها برای کنترل شهر بوده است. برخی منابع محلی در شهر دیرالزور اظهار داشتند، چهار هلی‌کوپتر جنگی حامل نیروهای مسلح از لشکر ۱۳۷ وابسته به ارتش سوریه برای تقویت نیروهای دولتی در حسکه به سمت این شهر به پرواز درآمدند.



انتهای پیام/

برچسب ها: حسکه سوریه روسیه
ارسال نظر
قالیشویی ادیب