دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مرداد 1395 - 17:00

آمریکا با شکست رقیب سنتی‌اش فینالیست شد؛ یانکی‌ها به دنبال سومین طلای المپیک

تیم بسکتبال آمریکا با شکست اسپانیا در بازی نیمه نهایی به فینال رقابت‌های المپیک ریو 2016 رسید .
کد خبر : 111377

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم بسکتبال آمریکا در راه رسیدن به سومین مدال المپیکی پیاپی خود توانست اسپانیا را با نتیجه 82 بر 76 پشت سر بگذارد. در دو دوره قبلی المپیک، تیم اسپانیا در فینال حریف آمریکا بود که هر دو بار نیز با شکست مقابل تیم آمریکا از رسیدن به قهرمانی بازمانده بود. «کلای تامسون» توانست در این بازی برای تیم آمریکا 22 امتیاز کسب کند تیم آمریکا روز یکشنبه مقابل تیم صربستان که توانست تیم استرالیا را 87 بر 61 شکست دهد در بازی فینال صف‌آرایی خواهد کرد.


این پیروزی، کم امتیازترین پیروزی آمریکا در بازی‌های نیمه‌نهایی از المپیک 2004 آتن تا به امروز بوده است. در المپیک آتن 2004 آمریکا با شکست در برابر آرژانتین از رسیدن به فینال بازماند. در این بازی «کوین دورانت» و «کری ایروینگ» به ترتیب توانستند 14 و 13 امتیاز برای آمریکا کسب کنند. «پائو گاسول» توانست برای اسپانیا 23 امتیاز کسب نماید که آمریکا را برای رسیدن به فینال رقابت‌ها با دشواری روبرو ساخت.


در دیگر بازی نیمه‌نهایی ، «میلوش تئودوسیک» توانست برای صربستان 22 امتیاز کسب کند.همچنین «استفان مارکویچ» نیز توانست برای صربستان 14 امتیاز به ارمغان بیاورد. در این بازی «نیکولا جوکیچ» توانست برای صربستان 11 ریباند انجام دهد که این بازیکن را به مهره‌ای خطرناک برای تیم آمریکا بدل کرده است. در صورت پیروزی صرب‌ها در فینال آنها توانسته‌اند اولین مدال طلای المپیکی بسکتبال مردان را پس از استقلال در سال 2006 کشورشان به دست بیاورند.


استرالیایی‌ها که امیدوار بودند یک بار دیگر مقابل آمریکا قرار بگیرند با ارائه بازی ضعیف در کوارتر اول که تنها توانستند 5 امتیاز کسب کنند درنهایت شکست خورده و به بازی رده‌بندی رسیدند. آنها این شانس را دارند تا با شکست اسپانیا در بازی رده‌بندی به اولین مدال برنز تاریخ بسکتبالشان در المپیک برسند. استرالیا با پنج بازیکن شاغل در NBA یکی از شانس‌های این رقابت‌ها بود ولی نتوانستند به فینال رقابت‌ها راه پیدا کنند و باید دید که آیا توان کسب مدال برنز را دارند یا خیر.


بازی‌های رده‌بندی و فینال به ترتیب بین تیم‌های استرالیا-اسپانیا و آمریکا-صربستان یکشنبه 31 مرداد برگزار خواهد شد. بازی رده‌بندی ساعت 19:00 و بازی فینال در ساعت 23:15 به‌وقت‌تهران انجام می‌شود.













انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته