دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مرداد 1395 - 13:20
در گفت‌وگو با آنا

عباس ترابیان: اینفانتینو دستور رسیدگی به مسائل مالی فدراسیون فوتبال را صادر کرد/ آمریکا‌یی‌ها به دلیل سفر رئیس فیفا به ایران او را اذیت کردند

رئیس کمیته توسعه فوتبال ساحلی فدراسیون فوتبال گفت: در جلسه حضوری ما با اینفانتینو صحبت‌های خوبی بین دو طرف ردو بدل شد و اینفانتینو هم پیگیر وضعیت مالی فدراسیون فوتبال ایران بود و دستور داد تا مسئولان مالی فیفا هر چه سریعتر مشکلات مالی ایران را بررسی کنند.
کد خبر : 111271

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در سفری که به سوئیس داشت با «اینفانتینو» رئیس فیفا جلسه‌ای برگزار کرد و در این جلسه که با حضور سفیر ایران در سوئیس برگزار شد در مورد مباحث گوناگونی از جمله طلب مالی فدراسیون فوتبال از فیفا بحث و رایزنی صورت گرفت.


عباس ترابیان به عنوان یکی از اعضای ایرانی حاضر در جلسه با رئیس فیفا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد مذاکرات رئیس فدراسیون فوتبال با جیانی اینفانتینو در مورد مباحث مالی میان دو طرف گفت: «ما در چند سال اخیر نامه‌نگاری‌های زیادی برای مطالبات خودمان انجام دادیم که فایده نداشته است اما در جلسه حضوری ما با اینفانتینو صحبت‌های خوبی بین دو طرف رد و بدل شد و اینفانتینو هم پیگیر وضعیت مالی فدراسیون فوتبال ایران بود و دستور داد تا مسئولان مالی فیفا هر چه سریعتر مشکلات مالی ایران را بررسی کنند.»


وی ادامه داد: «طبق مذاکرات انجام شده قرار شد آقای عابدی سفیر ایران در سوئیس پیگیر مسائل حقوقی باشند و من این اراده را در فیفا می‌بینم که بتواند مشکل مطالبات مالی فدراسیون ایران را برطرف کند.»


ترابیان در رابطه با مبلغ دقیق طلب ایران از فیفا بیان کرد: «هنوز مبلغ دقیق طلب ما از فیفا مشخص نشده است اما پول‌های ما در چند بخش مختلف در فیفا بلوکه شد. مقداری از این مبالغ به بخش داوری فوتبال ما برمی‌گردد. داوران ما که در مسابقات مختلف بین المللی مانند جام جهانی یا همین مسابقات المپیک قضاوت می‌کنند دستمزدهای آنها به حساب فیفا واریز می‌شود. قسمت دیگری از این مبالغ به باشگاه‌های ما تعلق می‌گیرد و بابت حضور تیم ملی در جام جهانی هم هنوز فیفا پولی به فدراسیون فوتبال ایران پرداخت نکرده است.»


وی در مورد نظر اینفانتینو درباره فوتبال ایران اظهار داشت: «رئیس فیفا به کشورهایی که مردم آنها علاقه زیادی به فوتبال دارند احترام زیادی قائل است و در سفری که به ایران داشت از علاقه مردم ما به فوتبال آگاه شد و در جلسه اخیرش هم اعلام کرد که علاقه مردم ایران به فوتبال مسئولیت ما را در قبال فوتبال این کشور زیاد می‌کند. همچنین اینفانتینو در این جلسه اعلام کرد که کشورهای مختلف دنیا از فقیر گرفته تا کشورهای غنی هیچ فرقی برای او نمی کند. او در این جلسه گفت در بعد از سفر به ایران که پیش از انتخابات فیفا انجام شد به آمریکا رفت و در آنجا بخاطر حضورش در ایران مورد اذیت از طرف آمریکایی‌ها قرار گرفت اما این مسائل برای او مهم نیست.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته