دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مرداد 1395 - 11:51

وزیر مهاجرت استرالیا: مسئولیت پناه‌جویان جزیره مانوس با ما نیست/ یا بمانند، یا برگردند

وزیر مهاجرت استرالیا امروز پنج‌شنبه گفت که مسئولیت پناه‌جویان بازداشت‌شده در بازداشتگاه پناه‌جویان جزیره مانوس (تحت مدیریت استرالیا) با این کشور نیست و آن‌ها دو گزینه دارند، یا در پاپوآ گینه نو بمانند یا به کشورهایشان بازگردند.
کد خبر : 110890

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از روزنامه رای‌الیوم، خبرگزاری آلمان گزارش کرد:‌ «پیتر دوتون به رادیو محلی ای‌بی‌سی گفت که در این مرحله به جز ماندن در پاپوآ گینه نو و یا بازگشت به کشورشان، گزینه سومی مقابل پناه‌جویان بازداشت شده در بازداشتگاه جزیره مانوس وجود ندارد و این واقعیتی است که ما اکنون با آن مواجهیم.»


این روزها تصویر مبهمی از سرنوشت 850 پناه‌جوی بازداشت‌شده در این مرکز وجود دارد و این در حالی است که پاپوا گینه نو و استرالیا روز گذشته (چهارشنبه) به توافق برای بستن بازداشتگاه دست یافتند. این توافق پس از آن به دست آمد که دادگاه عالی پاپوآ گینه نو در آوریل گذشته (فروردین) وجود این بازداشتگاه را غیرقانونی خوانده بود.


طبق قانون استرالیا، هر شخصی که از مسیر دریا خود را به استرالیا برساند بازداشت و به اردوگاه‌های جزیره کوچک نائورو در اقیانوس آرام و یا جزیره مانوس در ساحل پاپوآ گینه نو منتقل می‌شود. استرالیا همچنین به این افراد اجازه نمی‌داد به کشورهایشان بازگردند.


وضع نامناسب این دو اردوگاه بارها انتقاد سازمان ملل متحد و سازمان‌های مدافع حقوق بشر را به دنبال داشته است و در این سال‌ها گزارش‌های متعددی درباره نقض حقوق اولیه انسان‌ها از جمله کودکان منتشر شده است.



انتهای پیام/

برچسب ها: پناهجویان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته