دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1395 - 12:51

بزرگداشت عضو هیأت علمی واحد تهران جنوب و چهره ماندگار زبان و ادبیات فارسی در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی

مراسم تجلیل از دکتر امیر بانو کریمی در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با حضور دکتر مهدی محقق، دکتر نوش‌آفرین انصاری، حسین شاکری، دکتر تجلیل، دکتر احمد محسنی، علی مصفا، لیلا حاتمی و سید محمود دعایی و جمعی از شخصیت‌های علمی و فرهنگی در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن برگزار شد.
کد خبر : 110599

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، نسرین مصفا رئیس انجمن ایرانى مطالعات زنان در مراسم تجلیل از امیربانو کریمی اظهار کرد: «بزرگان مورد تجلیل، قله‌های دیروز و حال این سرزمین هستند و تجلیل وی باعث شناخت و بزرگداشت آنها می‌شود. تا به امروز انجمن آثار و مفاخر فرهنگی بیش از ۱۵۰ تن از افراد برجسته فرهنگ و هنر را گرامی داشته‌اند که از این تعداد ده درصد از آنان زنان هستند.»


در ادامه دکتر احمد ابو محبوب عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با شخصیت و حسنات اخلاقی کریمی مطالبی بیان کرد و گفت: «با آنکه استادان بزرگی دیده‌ام در جایگاه شاگردیشان هستم. دو خصلت در میان استادان دیده‌ام. نخستین خصلت، دانش‌ است. منظورم دانش انسانی نیست. این دانش دو سویه زایندگی و میرانندگی دارد. این دانش خصلت‌ها و اندیشه‌های اهریمنی را می‌میراند و انسان را دوباره با اندیشه نو متولد می‌کند. همین دانش می‌تواند انسان را مغرور کند. نافرهیختگی می‌تواند یک فرد دانشمند را فریب دهد و او را به انسانی متکبر تبدیل کند.»


کریمی از معلمان برجسته ادبیات بوده، هم مورخ و هم شعرشناس است. این بانو در دانشکده ادبیات فارسی واحد تهران جنوب عشق مادرانه‌ای به ادبیات نثار دانشجویان کرده‌است. کریمی، تجلی عینی تمثیل‌های پرفراز و نشیب صائب تبریزی است. اقیانوس دانش وی به مناعت طبعی آراسته است و بر غرور خود غلبه کرده‌است.


در پایان این مراسم لوح و هدیه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب از سوی دکتر احمد محسنی رئیس دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی این واحد دانشگاهی به امیربانو کریمی اهدا شد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته