دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 فروردين 1394 - 10:12
رئیس واحد خرم آباد :

دانشگاه باید مسیر علمی خود را طی و از نفوذ جریانات سیاسی جلوگیری کند

رئیس واحد خرم آباد گفت: دانشگاه باید مسیر علمی خود را طی و از نفوذ جریانات سیاسی جلوگیری کند و این مسأله به معنای عدم استفاده از ظرفیت‌های سیاسی نیست.
کد خبر : 11042

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر یدالله ملکی در دیدار نوروزی با استادان و کارکنان واحد خرم آباد با تبریک حلول سال نو برای همگی سالی پر از موفقیت و سلامت آرزو کرد و با توجه به پیروزی ارزشمند تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای با شش قدرت جهانی گفت: به رسمیت شناخته شدن حق ایران در مسأله غنی سازی و ادامه فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران از سوی قدرت‌های جهانی بسیار ارزشمند بوده و این موفقیت بزرگ را مرهون راهنمائی‌ها و ارشادات مقام معظم رهبری و درایت و شجاعت رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده است که با توکل به فضل الهی و تعهد و دلسوزی و تخصص این مذاکرات را به نتیجه رساندند.


دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان ابراز امیدواری کرد با برداشته شدن تحریم‌هایی که به ناحق بر کشورمان تحمیل شده است گشایشی در شرایط اقتصادی و معیشتی مردم ایجاد شود.


رئیس واحد خرم آباد با توجه به اقدامات انجام شده در سال گذشته در این واحد دانشگاهی، گفت: با توجه به زمان کمی که در اختیار داشتیم اقدامات انجام شده در سال گذشته را از توفیقات الهی می‌دانیم.








ملکی موضوع صرفه جوئی در منابع را یک تکلیف و یک فرهنگ و آرمان برشمرد و گفت: صرفه جوئی به معنای خساست نیست بلکه به معنای استفاده بهینه و درست از منابع در اختیار است

وی اهم کارهای انجام شده در سال گذشته را گاز رسانی به سایت دانشگاه و رفع دغدغه تأمین سوخت در فصول سرد سال، آغاز به کار اتمام پروژه‌های نیمه تمام واحد پس از سال‌ها توقف، استرداد سپرده‌های واحد نزد سازمان مرکزی به همراه سود متعلقه به آن، برگشت بودجه پژوهشی جذب نشده سال‌های قبل و صرف آن در راستای تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های واحد، راه اندازی رشته‌های جدید در مقاطع دکتری و کار‌شناسی ارشد و افزایش این رشته‌ها به ۵۱ رشته، تجمیع حساب‌های متفرقه واحد، احداث بوستان شهدا با غرس ۶۲۵۵ اصله نهال به تعداد شهدای گرانقدر استان لرستان برشمرد.


ملکی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک دانشگاه توانمند و کارآمد را حرکت بر مبنای قواعد تعریف شده دانست و گفت: دانشگاه باید مسیر علمی خود را طی کند و از نفوذ جریانات سیاسی جلوگیری کند. این مسأله به معنای عدم استفاده از ظرفیت‌های سیاسی نیست بلکه باید از جولان عناصر سیاسی که به دنبال تأمین منافع خوداز طریق استفاده از فضای دانشگاه‌ها هستند جلوگیری کرد.


دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پیش رو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد را انضباط مالی برشمرد و خاطرنشان کرد: باید هزینه‌ها با بودجه‌های پیش بینی شده منطبق بوده و نظم مالی وجود داشته باشد.


وی موضوع صرفه جوئی در منابع را یک تکلیف و یک فرهنگ و آرمان برشمرد و گفت: صرفه جوئی به معنای خساست نیست بلکه به معنای استفاده بهینه و درست از منابع در اختیار است.


دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان تأسیس شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های فن آوری وتوسعه رشته هائی که مورد نیاز بازار کار استان را از دیگر کارهائی دانست که باید در سال ۹۴ دنبال شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته