دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مرداد 1395 - 09:00
در گفت و گو با آنا؛

عطایی: رسیدن به جمع هشت تیم برتر المپیک ارزشمند‌است/ استرس اجازه نداد آرژانتین را ببریم

سرمربی تیم والیبال جوانان گفت: تیم ملی والیبال در مرحله یک‌چهارم نهایی شانس کمی برای صعود دارد چراکه همه تیم ها قدرتمند هستند و  رویارویی با ابرقدرت های والیبال کار سختی است.
کد خبر : 109738

بهروز عطایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا، درباره عملکرد ملی‌پوشان والیبال در مسابقات المپیک گفت: «‌تیم ملی والیبال در مرحله مقدماتی با 5 تیم همگروه شد که دو بازی اول برای آنها بسیار سخت و دشوار بود و پیش‌بینی داشتیم که ملی پوشان در بازی اول نتوانند خودشان را با شرایط وقف بدهند. به هر حال آنها تاکنون تجربه المپیک را نداشتند و همین موضوع کار را برای‌ آنها سخت می کرد.»


وی افزود: «دومین بازی ایران مقابل لهستان انجام شد که ملی‌پوشان در این دیدار عملکرد خوبی داشتند به طوری که چهره متفاوتی از تیم ملی ایران در بازی لهستان شاهد بودیم. تیم ملی در بازی اول تحت تاثیر شرایط محیط قرار گرفته بود اما مقابل لهستان رفته رفته بازیکنان نبض بازی را در دست گرفتند و تا ست پنچم پا به پای لهستانی ها بازی کردند اما در نهایت این بازی را نیز واگذار کردند.»


سرمربی تیم والیبال با بیان اینکه استراتژی کادر فنی از همان ابتدا بر روی بازی مقابل کوبا و مصر بود، اظهار کرد: «‌باتوجه به اینکه ملی‌پوشان تاکنون تجربه المپیک نداشتند و دو تیم اولی که با ایران رقابت کردند از حریفان قدرتمند ما محسوب می‌شدند، استراتژی کادر فنی تیم والیبال این بود که دو پیروزی مقابل تیم‌های ضعیف مانند کوبا و مصر به دست بیاورند تا راه صعود به مرحله بعدی هموار تر شود..»


عطایی با بیان اینکه ملی‌پوشان تا به اینجای کار در رقابت‌های المپیک عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند، اظهار کرد: «‌به نظرم عملکرد بازیکنان بسیار خوب بود چرا که آنها برای بار اول به المپیک صعود کرد‌ه‌اند و برای تیمی که تاکنون تجربه حضور در المپیک را نداشته است صعود از مرحله مقدماتی کار بسیار ارزشمندی است. به هرحال بازیکنان در یک میدانی به نام المپیک رقابت می‌کنند و فضای این مسابقات با سایر رقابت‌هایی که پیش از این ملی‌پوشان کشورمان در ان شرکت‌کرده‌ بودند، بسیار متفاوت است. همین که کادر فنی توانست از نظر روحی و روانی بازیکنان را به این شرایط عادت دهد و آنها را با یکدیگر هماهنگ کند کار بزرگی انجام داده است.»


سرمربی تیم والیبال در پاسخ این سوال که به نظر وی تیم از نظر فنی چه ایرادی داشت؟ گفت: «‌به نظرم مهمترین ایراد بازیکنان استرس بالای آنها بود. همین استرس باعث شد آنها به آرژانتین ببازند و در بازی مقابل لهستان هم به رغم اینکه تا حدود زیادی استرس را از خودشان دور کرده بودند، تیجه بازی را واگذار کردند. اما رفته رفته بازیکنان شرایط بهتری پیدا کردند و خودشان را با محیط وقف دادند و به راحتی مقابل کوبا و مصر پیروز شدند.»


وی همچنین در ادامه به بازی امروز تیم ملی مقابل روسیه اشاره کرد و گفت: «‌این بازی از نظر برد و باخت اهمیتی برای تیم ما ندارد چرا که صعود تیم ما به جمع هشت تیم برتر قطعی شده است و تنها برای مشخص شدن رنکینگ ایران این بازی برگزار می‌شود. به نظرم فرقی نمی‌کند که ایران در جایگاه سوم یا چهارم قرار بگیرد چرا که چهار تیم صعودکننده از گروه دیگر بسیار قوی هستند و ایران باید با یکی از سه تیم ایتالیا، برزیل و آمریکا بازی کند که همگی تیم‌های قدرتمندی هستند.»


عطایی با بیان اینکه در مرحله یک‌چهارم نهایی باید تنها به ارائه بازی خوب فکر کنیم، گفت: «‌تیم ملی در این مرحله شانس کمی برای صعود دارد چرا که همه تیم‌ها قدرتمند و با شرایط المپیک آشنا هستند. در پایان این مرحله چهار تیم به مرحله بعد صعود می‌کنند و در نیمه‌نهایی هم تیم‌ها به صورت تک بازی باید به مصاف هم بروند که کار بسیار سختی است. به نظرم تیم ما باید در مرحله یک‌چهارم نهایی تنها بر روی بازی خوب تمرکز کند و بازیکنان به گونه‌ای بازی کند که همه از نوع بازی کردن آنها لذت ببرند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته