دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1395 - 13:21
13 بازی در استقلال جلو بودیم اما برنده از زمین خارج نشدیم

امیر قلعه‌نویی: برای منصوریان آرزوی موفقیت می‌کنم/ در استقلال از رانت مالی استقاده می‌شود/ یک میلیارد طلبم را نمی‌دهند

سرمربی تراکتورسازی تبریز گفت: همان‌طور که پرویز مظلومی و فرزاد مجیدی به حرف‌های من رسیدند و خودشان از نزدیک حس کردند که در باشگاه استقلال چه می‌گذرد،‌ مردم هم برای‌شان معلوم می شود که چرا استقلال نتوانسته در سال‌های اخیر قهرمان لیگ شود.
کد خبر : 109675

گروه ورزشی،حمیدرضا نقیبی: امیر قلعه‌نویی فصل گذشته موفق شد نتایج خوبی با تراکتورسازی به‌دست آورد و این تیم را تا یکقدمی کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برساند. او این فصل عملکرد بسیار خوبی در فصل نقل‌و‌انتقالات داشت و توانست بازیکنان مدنظرش را جذب کند. قلعه‌نویی این فصل در 4 بازی اول با تراکتورسازی 8 امتیاز گرفته تا سرخ‌پوشان تبریزی در رده دوم جدول رده‌بندی قرار بگیرند و از همان ابتدای لیگ یکی از مدعیان قهرمانی فصل شانزدهم لیگ برتر شود. مسئله‌ای که خواسته هواداران سرخ‌پوش تبریزی است.


سرمربی این فصل تراکتورسازی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری آنا در خصوص مسائل گوناگونی صحبت کرد، از برنامه‌هایش برای موفقیت تراکتورسازی گرفته تا موفقیت تیم ملی فوتبال. او از تعطیلی‌های لیگ برتر گفت و بدهی میلیاردی که از باشگاه استقلال دارد را بار دیگر متذکر شد. قلعه‌نویی اشاره‌ای به پرویز مظلومی، علی فتح‌الله‌زاده، فرزاد مجیدی و .... نیز داشت.


8 کاپیتان بدون منیت داریم


امیرقلعه‌نویی درباره شرایط تراکتورسازی در رقابت‌های این فصل لیگ برتر گفت: «تیم ما خدا را شکر تیم خوبی است. مهم‌تر از مسائل فنی آن وحدت و رفاقت مثال‌زدنی است که درون تیم وجود دارد. از مدیرعامل، هیات مدیره و دیگر اعضای تیم همه با هم دوست هستند. واقعیت قضیه‌ این است در این چند ساله در تیم‌هایی که مربیگری کردم تراکتور از آن تیم‌هایی است که بچه‌های آن با هم خیلی رفیق هستند. ما یک چیزی در حدود هشت کاپیتان داریم ولی هیچ کدام از آنها منیت ندارند. در گذشته یک بازیکن را بیرون می گذاشتم، کل تیم به هم می‌ریخت. ولی الان در بزرگان تیم ما این مسئله نیست. آنهایی که جنجال درست می‌کنند در تیم ما نیستند و هیچ کدام اعتراضی به این موضوع ندارند. دلیلش هم این است که کاملا متوجه شرایط شده‌اند و به جای خواسته‌های فردی خواسته‌های تیمی برایشان در اولویت قرار دارد.»


من یک میلیارد و دویست میلیون تومان با استقلال قرارداد بسته‌ام و فقط 200 میلیون تومان آن را گرفته‌ام. آن وقت 370 میلیون تومان برای من مالیات آمده است. خیلی موضوع جالبی است. وقتی هم می‌گوییم حداقل مالیات ما را بدهید، حرف‌هایی می‌زنند که نباید بزنند. اگر پولم را گرفته بودم باز هم ایرادی نداشت

او افزود: «خوب از نظر فنی هم تیم ما شرایط خوبی دارد ولی متاسفانه این تعطیلات وقت و ناوقت لیگ برتر به‌رغم اطلاع‌رسانی که صورت گرفته به تیم لطمه می زند چرا که روند رو به رشد تیم را متوقف می‌کند و بازیکنان را از شرایط بازی خارج می کند. تیم‌هایی که روند صعودی دارند مثل ما و پرسپولیس از این مسیر لطمه می‌خوریم. با این حال به‌خاطر منافع ملی و اینکه احتمال زیادی وجود دارد که بار دیگر مسافر جام‌جهانی شویم، ما این ضرر را می‌پذیریم. ما تمکین می‌کنیم به خواسته مدیران و مسئولان تیم ملی و فدراسیون فوتبال تا ثابت کنیم یکی از علاقه‌ مندان حضور دوباره فوتبال ایران در جام‌جهانی هستیم.»


سرمربی تراکتورسازی خاطرنشان کرد: «در مجموع تنها دغدغه‌ای که داریم زمین مسابقه‌مان است. ما در ورزشگاه یادگار امام بهتر می‌توانیم برای تیم‌مان بازی کنیم. زمینی که ما در آن بازی می‌کنیم یک زمین تمرینی است و خود ما هم حس و حال مسابقه را نداریم. تراکتورسازی تنها چیزی که کم دارد زمین ورزشگاه یادگار امام (ره)است تا رقابت‌های این تیم در حس و حال خوبی برگزار شود.»


وی در مورد دیدار با پرسپولیس گفت: «یک ماه تا آن بازی فرصت داریم. وقت آن نشده که درباره این بازی صحبت کنیم. هر دو تیم خوب هستند و امیدوارم که دو تیم بازی تماشاگرپسند و با کیفیتی را برگزار کنند. در این بازی هم ما و هم پرسپولیسی‌ها به دنبال برد هستیم که همین انگیزه مشترک می‌تواند به زیباتر شدن بازی کمک کند.»


کرار جاسم شرف دارد


قلعه‌نویی درخصوص بازی‌های خوب جاسم کرار برای تیم تراکتورسازی و اینکه چنین نمایشی از این بازیکن در تیم استقلال دیده نشد، تصریح کرد: «من یک چیزی خدمت شما عرض کنم. این بازیکن شرف دارد چرا؟ کرار یک اصل دارد و آن هم این است باشگاه بر اساس قرارداد باید تعهدات خود را انجام دهد. البته فقط پول مطرح نیست. او از بدقولی‌ها گله‌مند بود. جاسم کرار از دروغ‌هایی که شنیده بود، ناراحت بود و تمرکز نداشت. حداقل این معرفت را دارد که وقتی داخل زمین می‌رود با همه وجودش بازی می‌کند. مسلما تفاوت زیادی است بین بازیکنی که درون زمین با تمام وجودش بازی کند یا با تمام وجودش در خدمت تیم نباشد.»


سرمربی تراکتور سازی در ادامه به حضورش در استقلال اشاره کرد و گفت: «سال آخری که در استقلال بودم، تیم ما در 13 بازی جلو بود و در پایان برنده از زمین خارج نشدیم. در این بازی‌ها گل‌هایی خوردیم که بعدها برای مردم مشخص می‌شود که چرا استقلال در آن بازی‌ها با 3 امتیاز از زمین خارج نشد. اتفاقاتی افتاد که با مشاهده دوباره فیلم بازی‌ها خیلی مسائل برای هواداران استقلال مشخص می‌شود. با این حال در آن زمان ما با جاسم کرار تکلیف‌مان مشخص بود. اگر شرایط لازم برای بازی در تیم را نداشت، اعلام می‌کرد که نمی‌تواند درخدمت تیم باشد. ما می‌توانستیم تشخیص دهیم که روی کرار حساب کنیم یا اینکه به او بازی ندهیم. بازیکنی که به داخل زمین برود و با همه انرژی‌‌اش در خدمت تیم نباشد بدتر مانع موفقیت ما می‌شود.»


وی تاکید کرد: «جاسم کرار شرایط خوبی دارد. تمرینات مستمر و با برنامه‌ای را در کنار تیم دنبال می‌کند. آقای آجورلو هم حواسش به او و دیگر بازیکنان تیم است. الان خیال‌مان راحت است که جاسم کرار با جان و دل در خدمت تراکتورسازی است. همین بازی آخر برابر ماشین‌سازی کرار در اوایل بازی مصدوم شد ولی به خاطر تیمش تا پایان بازی کرد و پاس گل دوم را داد. اینجاست که من می‌گویم بازیکنان موفقیت تیم را بر خودشان ترجیح می دهند. این موضوعی ارزشمند است ولی بعضی‌ها هم هستند در دو سال گذشته برای یک تیم در 13 بازی خوب کار نکردند. هیچ‌کدام از گل‌هایی که در آن 13 بازی خوردیم و پیروزی‌ را تبدیل به تساوی و باخت کرد، به خاطر قدرت تاکتیکی تیم حریف نبود.»


سرمربی تراکتورسازی در خصوص حمایت‌های هواداران این تیم گفت: «بارها اعلام کردم که تیم تراکتورسازی متعلق به مردم تبریز است. خوشحالم که تیم خوب نتیجه گرفته است. برای هواداران تراکتورسازی تلاش بازیکنان اهمیت بالایی دارد. اگر تیم هم نتیجه نگیرد به خاطر آن تلاش از تیم حمایت ویژه‌ای می کنند. اگر در گذشته هم شیطنت‌هایی صورت گرفت و مانع حمایت همه‌جانبه هواداران شد امروز دیگر چنین وضعیتی وجود ندارد. امروز دل هواداران تراکتورسازی با تیم‌شان است و ما هم در کنار آنها برای موفقیت تیم تلاش می‌کنیم.»


آقایان با رانت وارد استقلال شده‌اند


قلعه‌نویی در مورد طلبی که از استقلال دارد و مدیریت این باشگاه که باعث شده نتایجی رقم بخورد که ضعیف‌ترین استقلال 50 سال اخیر را شاهد باشیم، عنوان کرد: «به استقلال امروز کاری ندارم. دو فصل پیش که استقلال بودم، آقای افشارزاده به مسافرتی خارج از کشور رفت. در باشگاه کمیته نقل و انتقالات تشکیل داده بودند. کمیته‌ای که قرار بود یارگیری کند. اسناد و مدارک این مسائل موجود است. ما نام سه بازیکن را تحویل این کمیته دادیم. کاوه رضایی، محسن مسلمان و بابک حاتمی که با جذب آنها نقاط ضعف تیم پوشش پیدا کند. آن بازیکنان که جذب نشدند، بماند. ما موفق نشدیم چمن تمرینی تیم را ترمیم کنیم. چمن در حال سوخته شدن بود و نامه ما که آن را هنوز هم در اختیار داریم بدون جواب باقی ماند. ما در این نامه خواهان فقط 15 میلیون تومان شدیم اما چنین پولی به تیم پرداخت نشد.»


وی ادامه داد: «آقایان با رانت وارد باشگاه شدند. از رانت فامیلی استفاده کردند. آنهایی که برای باشگاه دل سوزاندند باید بیرون باشند. بحث امروز من آقای افتخاری نیست. کسانی است که از قبل از وی در باشگاه حضور داشت. چرا باید امثال فتح‌الله زاده‌ها، نظری‌ها، اولیایی‌ها، امیری‌ها باید کنار باشند؟ چه کسانی باید بیایند برای استقلال تصمیم بگیرند؟ جالب هم اینکه همه هم چشم به یک صندلی دارند تا شرایط آرمانی برای باشگاه استقلال برهم بزنند.»


او یادآور شد: «یادم هست استقلال را به صدرجدول رساندیم و سه بازی سخت داشتیم. گفتیم آقا 100 میلیون بدهید تا به هر بازیکن نفری 3 میلیون پول بدهیم و این 3 بازی را با خوبی و خوشی سپری کنیم. 2 شب قبل از بازی با نفت تهران گفتند این 100 میلیون جور نشده است. آن 15 میلیون هم ندادند تا زمین تمرین آماده شود. شاهد زنده این قضیه آقای خاوری است و نامه درخواستی ما هم موجود است. حتی دستگاه GPS هم ما وارد ایران کردیم. دکتر نوروزی با من تماس گرفت و گفت شرکت وارد کننده حاضر است 3 روز به صورت آزمایشی این دستگاه را در اختیار ما قرار دهد. ما با محبت دکتر نوروزی 5 روز از دستگاه GPS استفاده کردیم و وقتی دیدیم به دردمان می‌خورد از آقای افشارزاده خواستیم این دستگاه را برای تیم آماده کند اما این اتفاق نیفتاد.»


سال آخری که در استقلال بودم، تیم ما در سیزده بازی جلو بود و در پایان برنده از زمین خارج نشدیم. در این بازی‌ها گل‌هایی خوردیم که بعدها برای مردم مشخص می‌شود که چرا استقلال در آن بازی‌ها با 3 امتیاز از زمین خارج نشد. اتفاقاتی افتاد که با مشاهده دوباره فیلم بازی‌ها خیلی مسائل برای هواداران استقلال مشخص می‌شود

سرمربی تراکتورسازی متذکر شد: «من کل دو سال آخری که در استقلال بودم را با 7 نفر تمرین کردم. مابقی بازیکنان امید و جوانان بودند. بازیکنان را 3 روز به شروع بازی‌ها در اختیار ما قرار می‌دادند و آنها هم خسته بودند و نمی‌توانستند بهترین عملکرد خود را پیاده کنند. اشکالی ندارد. گذر زمانه همه چیز را ثابت می‌کند. همان‌طور که پرویز مظلومی و فرزاد مجیدی به حرف‌های من رسیدند و خودشان از نزدیک حس کردند که در باشگاه استقلال چه می‌گذرد،‌ مردم هم برای‌شان معلوم می شود که چرا استقلال نتوانسته در سال‌های اخیر قهرمان لیگ شود. بالاخره از رانت مالی استفاده می‌شود. آقایان اقوام خود را به استقلال آوردند و بالاخره می‌توانند به سوابق کاری‌شان برای آینده اضافه کنند.»


قلعه‌نویی با یادآوری هزینه‌هایی که دوستانش برای توسعه کمپ باشگاه استقلال در این باشگاه هزینه کردند، بیان کرد: « دوستان من یک چیزی نزدیک به یک میلیارد تومان برای توسعه کمپ استقلال هزینه کردند اما هنوز باشگاه استقلال پول آنها را پرداخت نکرده است. من یک میلیارد و 200 میلیون تومان با این باشگاه قرارداد بسته‌ام و فقط 200 میلیون تومان آن را گرفته‌ام. آن وقت 370 میلیون تومان برای من مالیات آمده است. خیلی موضوع جالبی است . وقتی هم می‌گوییم حداقل مالیات ما را بدهید، حرف‌هایی می‌زنند که نباید بزنند. اگر پولم را گرفته بودم باز هم ایرادی نداشت.»


وی افزود: «هزینه دوستان من که محال است زنده شود. دوستان به خاطر من نه، به عشق استقلال این کار را انجام دادند. الحمدلله که الان شرایط خوب است. 3090 آمده و به خوبی از تیم حمایت مالی می‌کند. لطفا بقیه پول من و دیگر طلبکاران را پرداخت کنید.»


او در مورد اینکه آیا علیرضا منصوریان می‌تواند در استقلال موفق شود یا خیر، گفت: «در جایی که مسئولیت ندارم، صحبتی نخواهم کرد. منصوریان مربی خوب و جوانی است. برایش آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم موفق باشد.»


قلعه‌نویی درباره جذب رامین رضاییان نیز بیان داشت: «در حال مذاکره هستیم و اگر این قرارداد نهایی شد و او به تراکتورسازی پیوست، از طریق مسئولان باشگاه اعلام می‌شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته