دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مرداد 1395 - 13:08

فعال سیاسی اصولگرا: وزارت کشور باید با قانون گریزی‌های احمدی‌نژاد برخورد کند/ نهضت ساختگی «بگم...بگم» به پایان رسیده است

دبیرکل حزب سبز ایران، فعالیت‌ها، تحرکات و نشست‌های اخیر رئیس جمهوری سابق در شهرهای مختلف ایران را مصداق بارز فعالیت‌های انتخاباتی پیش از موعد دانست و از لزوم برخورد قانونی با این جلسات سخن گفت.
کد خبر : 109612

گروه سیاسی ـ شیما شعاعی: مدتی است زمزمه حضور محمود احمدی‌نژاد در انتخابات آتی ریاست جهموری به گوش می‌رسد. البته آنچه این زمزمه‌ها را تقویت کرده است؛ سلسله سفرها، دیدارها و گردهمایی‌هایی‌ست که طرفداران احمدی‌نژاد سعی دارند همچون ایام ریاست‌جمهوری او، آن‌ها را پررنگ کنند.


در این باره حسین کنعانی‌مقدم دبیرکل حزب سبز ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، با تأکید بر لزوم رعایت قانون از سوی فردی که زمانی رئیس‌جمهور این کشور بوده و با قوانین آشناست، امنیت جلسات سخنرانی احمدی‌نژاد را دلیل خوبی بر این دانست که تا پیش از این، نشست‌های جریان مقابل ایشان از سوی طرفداران اقای احمدی‌نژاد به هم‌ می‌خورده است چراکه حالا جلسات خود ایشان با برنامه و طراحی و صرفا با حضور طرفداران و هوادارانش برگزار می‌شود.


متن این گفت‌وگو به شرح زیر است:


به نظر می‌رسد فعالیت‌های اخیر رئیس‌جمهوری سابق و طرفدارنش در راستای انتخابات ریاست جمهوری96 است. به نظر شما این تبلیغات پیش از موعد قابل توجیه است؟


قطعا فعالیت‌های اخیر آقای احمدی‌نژاد سیاسی و در راستای انتخابات آینده ریاست جمهوری است. البته این تجمعات و نشست‌ها باید در چارچوب قانون انجام بگیرد تا با موانع قانونی مواجه نشود.


در گذشته، نشست‌هایی از این قبیل در جناح سیاسی دیگری با محدودیت و اغتشاش مواجه می‌شد؛ امنیت این نشست‌ها در دولت یازدهم را نشانه چه می‌داند؟


عموما افرادی که در سال‌های اخیر، نشست‌ها و گردهمایی‌های سیاسی را با ایجاد اغتشاش برهم می‌زدند از طرفداران آقای احمدی‌نژاد بودند و امنیت این نشست‌ها نیز گواهی‌ست بر این مسئله. به علاوه، این نشست‌ها و مراسم‌ها محدود و برنامه‌ریزی شده است و حاضران اغلب طرفداران ایشان هستند؛ از این جهت انتظار نمی‌رود در این نشست‌ها مشکلی پیش بیاید.


وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات و مسئول تأمین امنیت در کشور در مواجهه با این نشست‌ها چه باید بکند؟


به نظر من دولت باید در چارچوب قانون با این نشست‌ها و فعالیت‌های انتخاباتی زودهنگام برخورد کند و ایشان و طرفداران‌شان باید بدانند که فعالیت انتخاباتی و سیاسی مستلزم اخذ مجوز از وزارت کشور و فعالیت در چارچوب قانون است؛ همانگونه که دیگر احزاب عمل می‌کنند.


واکنش طرفداران احمدی‌نژاد به هشدار وزیر کشور مبنی بر برخورد با این نشست‌ها و مراسم‌ها با بی‌اعتنایی و تمسخر همراه بوده است؛ حالا وزارت کشور چه باید بکند؟


وزیر کشور موظف است در چارچوب قانون با متخلفان برخورد کند؛ حال متخلف احمدی‌نژاد باشد یا یک شهروند عادی. به هر حال آقای احمدی‌نژاد شهروند این کشور هستند و باید تابع قانون باشند. به علاوه، ایشان دو دوره رئیس‌جمهوری بوده‌اند و انتظار می‌رود با قوانین آشنا باشند و بدانند در صورت قانون‌گریزی صلاحیت‌شان زیر سؤال خواهد رفت. به نظر من این روحیه قانون‌گریزی و ایستادگی در برابر مسئولان از سوی طرفداران آقای احمدی‌نژاد از گذشته وجود داشته و با برخورد قانونی از بین خواهد رفت.


در صورت برخورد با این تجمعات شاهد چه رفتارهایی از سوی او و طرفدارانش خواهیم بود؟ باز هم شاهد بگم‌بگم‌ها خواهیم بود؟


مردم به این قبیل رفتارها و واکنش‌ها از سوی ایشان عادت کرده‌اند؛ به گمان من نهضت ساختگی «بگم...بگم» به پایان رسیده است و دیگر مردم تحت تأثیر این رفتارها قرار نمی‌گیرند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته