دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1395 - 17:14
کوتاه از واحدهای دانشگاهی

رویدادهای دانشگاهی؛ از نشست هم‌اندیشی دانشجویان تا تجلیل از 30 دانشجوی محجبه

مسئول مرکز مطالعات و توسعه آموزشی واحد علوم دارویی منصوب شد.
کد خبر : 109593

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، با حکمی از سوی دکتر سید مهدی رضایت، ریاست واحد علوم دارویی دکتر مریم جهاندیده تجن گوگه به عنوان مسئول مرکز مطالعات و توسعه آموزشی واحد علوم دارویی (EDC) منصوب شد.


جهاندیده استادیار و دارای مدرک دکترای تخصصی داروسازی سنتی از دانشگاه شهید بهشتی است.


آموزشکده فنی و حرفه ای سما مهاباد به داخل مجتمع دانشگاهی انتقال یافت


آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد از ساختمان ملکی شهرک کارمندان به داخل مجتمع دانشگاهی انتقال یافت.


بنا به تصمیم اعضای هیأت رئیسه واحد مهاباد و موافقت منطقه و سازمان سما محل فعالیت اداری و آموزشی آموزشکده سما مهاباد به ساختمان شماره 2 این واحد دانشگاهی انتقال یافت.


این تغییر مکان با هدف درآمدزایی خارج از شهریه، کاهش هزینه‌های آموزشکده سما با در اختیار قرار گذاشتن یک باب ساختمان در سایت عظیم دانشگاه آزاد واحد مهاباد، ساماندهی نیروی انسانی، توسعه مدارس و راه‌اندازی مجتمع مدارس سما از مقطع پیش دبستانی تا مقطع دیپلم در ساختمان فعلی آموزشکده سما مهاباد صورت گرفت.


آموزشکده فنی و حرفه ای سما مهاباد و پردیس اشنویه وابسته به این مرکز آموزشی و فرهنگی اکنون دارای 950 دانشجو است که در 26 رشته تحصیلی در مقطع کاردانی پیوسته مشغول به تحصیل هستند.


نشست هم‌اندیشی دانشجویان با معاون دانشجویی و فرهنگی واحد آزادشهر


نشست هم‌اندیشی دانشجویان با معاون دانشجویی و فرهنگی واحد آزادشهر با تاکید بر فعالیت‌های کانون های فرهنگی و تشکلهای اسلامی و سیاسی در واحد آزادشهربرگزار شد.


معاون دانشجویی و فرهنگی واحد آزادشهر با توجه به نقش ویژه و موثر تشکلها و کانون های فرهنگی در ارتقای فرهنگ دانشجویان در دانشگاه گفت: «دانشگاه همواره تلاش می‌کند شرایط را برای رشد قابلیت‌های دانشجویان در همه ابعاد فراهم کند و این مستلزم همکاری و تعامل دانشجو و دانشگاه نسبت به یکدیگر است.»


دکتر هادی کوهساری تاکید کرد: «نهادینه شدن فضای آزاداندیشی، نقد و گفتگوی سازنده و تاکید بر حق آزادی بیان و ایجاد فرصت فراگیری مهارت‌های روزنامه نگاری و ارتقائ سطح دانش عمومی و تخصصی در فضای دانشگاه و محیط دانشجویی برای دانشجویان می‌تواند تعالی دانشگاه و جامعه را بهمراه داشته باشد.»


کوهپیمایی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا به مناسبت میلاد حضرت رضا (ع)


به مناسبت میلاد عالم آل محمد، حضرت امام رضا (ع) و در راستای ایجاد روحیه اتحاد و نشاط در بین کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا، کارکنان واحد به کوه های اطراف دانشگاه رفتند.


در احادیث نقل شده است: هر کس امام رضا (ع) را زیارت کند، مانند آن است که خداوند را در عرش زیارت کرده باشد. به زائر حرم وی ثواب هفتاد حج مقبول عطا می‌شود. گناهان گذشته و آینده زائر آمرزیده می‌شود. بهشت از برای او می‌شود و در روز قیامت در کنار منبر رسول الله برای او نیز منبری قرار داده می‌شود تا مردم از حساب فارغ شوند.


زیارت امام معصوم عبادتی بزرگ است که در بطن خویش رابطه‌ای مستقیم و تنگاتنگ با توحید و نبوت و معاد دارد و به انسان که ناچاراً درگیر دنیای مادی و لذات است فرصت می‌دهد تا با رکن‌های ایمان وچراغ‌هدایت ارتباط برقرار کند و موجبات سعادتمندی خویش را فراهم کند.


این مراسم باقرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) و پذیرایی صبحانه به پایان رسید.


تشکر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی داراشهدای آران و بیدگل از فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه آزاد


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل از فعالیتها و تاثیرات فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی آران و بیدگل تشکر و قدردانی کرد.


میثم نمکی در نشیست شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل گفت: «فعالیتهای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در دوران مدیریت دکتر میرزاده بی بدیل است.»


وی از تلاشهای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی آران و بیدگل تشکر کرد.


میثم نمکی موفق‌ترین مدیر ارشادی استان اصفهان و دانشجوی دکترای مدیریت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی است.


گرامیداشت میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت در واحد علوم دارویی


به همت معاونت فرهنگی- دانشجویی همزمان با فرا رسیدن دهه کرامت و میلاد سراسر نور علی بن موسی الرضا المرتضی (ع)، اجرای مولودی خوانی با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان در نمازخانه دانشکده داروسازی برگزار شد.


در این مراسم از علی احمدی، شکوفه قاسمی، نسترن کاظمی وش، میشا سلیمی، الهام قنادی، مریم پورمحسنی، مریم هداوند، اکرم فتح آبادی، نیره سادات حامی، به عنوان برگزیدگان مسابقه کتابخوانی حجاب استاد شهید مطهری در بخش کارکنان و سمیه مقدم، زهرا صانعی، سید بهنام میرحسینی، الناز افشاری، نیوشا طالب لو، عطیه منصوری به عنوان برگزیدگان مسابقه کتابخوانی حجاب استاد شهید مطهری در بخش دانشجویان نیز قدردانی شد.


دومین نشست کمیته نظارت بر حسن اجرای مصوبات هیات امنای استان البرز برگزار شد


به خبرنگار آنا، دومین نشست کمیته نظارت بر حسن اجرای مصوبات هیات امنای استان البرز با حضور دکترحسن احدی رئیس کمیته و سایر اعضای این کمیته تشکیل شد.


رئیس دبیرخانه هیات امنای استان البرز گفت: «این نشست در محل شورای هیات امنای استان البرز با هدف بررسی و بازبینی مصوبات هیات امنای این استان از سال 92 تاکنون برگزار شد که پس از بررسی‌های لازم کمیته درباره بندهایی از صورتجلسه‌های ششم و هشتم هیات امنا، قرار شد ارائه گزارش کامل‌تری تهیه شود.»


دکتر جواد یعقوبی یادآور شد: «اولین نشست این کمیته در استان البرز، سال 94 تشکیل شد که علاوه بر تبیین وظایف این کمیته برای اعضا، دکتر حسن احدی به عنوان رئیس کمیته انتخاب شد.»


در این نشست همچنین اعضا نظرات کارشناسی خود را در مورد نحوه کار کمیته بیان کردند و در مورد چگونگی برگزاری جلسات آتی و زمان‌بندی آن تصمیم‌های لازم اتخاذ شد.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی
به گزارش خبرنگار آنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی در روز پایانی دهه کرامت و همزمان با ولادت باسعادت امام رضا (ع ) از دانشجویان محجبه این واحد دانشگاهی قدردانی کرد.


واحد بندرانزلی همزمان با دهه کرامت نیز همراه با سایر واحدهای دانشگاهی کشور برنامه‌های متنوعی را برپا کرد.


اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با اهدای لوح قدردانی و شاخه گل از 30 نفر از دانشجویان محجبه این واحد دانشگاهی قدردانی کردند که این اقدام در راستای تشویق و ترغیب دانشجویان به رعایت موازین شرعی به ویژه حجاب اسلامی انجام شد .


مراسم مولودی خوانی با حضور حجت‌الاسلام مهدی‌زاده رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بندرانزلی از دیگر برنامه‌های گرامیداشت روز ولادت امام رضا (ع) بود که به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد بندرانزلی برگزار شد.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت​


به گزارش خبرگزاری آنا ، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت در نشست علمی جایگاه و تاثیر امام رضا (ع) در احادیث شیعه، با بیان اینکه بیشتر احادیث اعتقادی و کلامی که اعتقادات شیعه بیان می‌کند از سوی امام رضا (ع) نقل شده است، گفت: «وجود کاتبانی که مامور نوشتن سخنان امام رضا (ع) بودند، باعث شد که احادیث امام رضا (ع) از سه امام بعد از خود بیشتر باشد. این نویسندگان در دوره امام علی و امام رضا (ع) از بقیه دوره‌ها بیشتر بودند و روایات زیادی از این دو امام بجا مانده است.»


علیرضا امینی اعتقادی شدن احادیث امام رضا(ع) را گسترش گروه‌های علمی و بحث‌های کلامی عنوان کرد و افزود: «نهضت ترجمه در دوران امام رضا (ع) رخ داد و آثار باستانی زیادی ترجمه شد که نگاه آنها در مورد خدا و قیامت با نگاه اسلام تفاوت داشت، این موضوع به ایجاد گروه‌ها فکرهای مختلف ومباحثه امام رضا(ع) با آن‌ها و در نهایت اثبات مباحث اعتقادی منجر شد.»


در ابتدای این نشست نیز مهندس سیدعلیرضا نریمانی رئیس شورای اسلامی شهر مینودشت به مولودی خوانی در مدح حضرت امام رضا (ع) پرداخت.


دانشگاه آزاد اسلامی در واحد ملایر


به گزارش خبرگزاری آنا، همزمان با برپایی جشن‌های عاشقان اهل بیت در آستان مقدس علی ابن موسی امام الرضا (ع)، رئیس، اعضای هیات رئیسه و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر در سالن اجتماعات این واحد دانشگاهی به جشن و مدیحه سرایی پرداخته و از خوان پر نعمت این بزرگوار عیدی گرفتند.


در این مراسم که با مداحی و مولودی خوانی مداحان اهل بیت (ع) همراه بود از همکاران و دانشجویانی نام رضا و معصومه داشتند، تجلیل شد.


مراسم تجلیل از برندگان در مسابقات قرآن و عترت کارکنان نیز انجام شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته