دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مرداد 1395 - 12:03
در گفت‌وگو با آنا

کوروش باقری: رقابت وزن 85 کیلوگرم المپیک در 20 سال اخیر بی‌سابقه بود/ مرادی و سلیمی هم شانس کسب مدال طلا را دارند

سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری گفت: نفرات اول تا پنجم وزن 85کیلوگرم همگی وزنه‌های خوبی را بالای سر بردند و تا لحظات آخر اصلا مشخص نبود که بین این 5 نفر چه وزنه بردارانی روی سکو می‌روند.
کد خبر : 109371

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، کیانوش رستمی وزنه بردار وزن 85 کیلوگرم تیم ملی که به عنوان اولین ورزشکار ایرانی این رشته در رقابت‌های المپیک ریو شرکت کرد موفق شد با شکستن رکورد جهان و المپیک اولین مدال کاروان ایران و اولین مدال طلای خودش را در المپیک کسب کند.


کوروش باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا در مورد کسب نشان طلای المپیک در وزن 85 کیلوگرم توسط کیانوش رستمی گفت: «من به همه مردم ایران و دوستداران ورزش کسب نشان طلای کیانوش رستمی که اولین مدال کاروان ایران در المپیک ریو بود را تبریک می‌گویم. رقابت فوق العاده سختی بود. در 20 سال اخیر سابقه نداشت که در وزن 85 کیلوگرم رقابت به این فشردگی و حساسی باشد.»


وی ادامه داد: «نفرات اول تا پنجم این وزن همگی وزنه‌های خوبی را بالای سر بردند و تا لحظات آخر اصلا مشخص نبود که بین این 5 نفر چه وزنه بردارانی روی سکو می‌روند. کیانوش هم وزنه‌های فوق‌العاده سخت و سنگینی را بالای سر برد و به واقع لیاقت کسب مدال طلای المپیک را داشت.»


باقری در رابطه با این مساله که پیش بینی می‌شد که رستمی با شکستن رکورد جهان بتواند مدال طلای المپیک را کسب کند بیان کرد: «کیانوش در خرداد ماه موفق شد رکوردهای جهان را بزند و پیش بینی می‌شد که اگر این رکوردها را در المپیک به ثبت برساند به مدال طلا برسد. کیانوش در حال حاضر در اوج آمادگی دوران ورزشی خودش به سر می‌برد و امیدوارم این آمادگی تداوم داشته باشد.»


سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری در خصوص شانس وزنه برداران دیگر ما برای کسب مدال در رقابت‌های المپیک ریو اظهار داست: «به نظر من ما هنوز در دو وزن شانس کسب مدال طلا را داریم. قبل از مسابقات هم کیانوش رستمی، سهراب مرادی و بهداد سلیمی شانس‌های ما برای کسب مدال طلا بودند که خوشبختانه رستمی موفق شد مدال طلا را بگیرد. این سه ورزشکار ما از تجربه زیادی برخوردار هستند و حدود 7-8 سال است که در سطح اول وزنه برداری جهان وزنه می‌زنند. مرادی اگر بتواند رکوردهای خودش را برساند و حتی کمتر از آن هم بزند قطعا به مدال طلا می رسد. بهداد سلیمی هم بعد از مصدومیتش رفته رفته به آمادگی مطلوبی رسید و در حال حاضر حریف گرجستانی او تنها رقیب جدی بهداد برای کسب مدال طلا است.»


وی در خصوص وضعیت محمدرضا براری و علی هاشمی برای کسب مدال در المپیک ریو گفت: «براری و هاشمی دو ورزشکار جوان و جنگنده ایران در المپیک هستند. نباید از این دو وزنه بردار توقع شانس کسب مدال داشت اما در المپیک احتمال افتادن هر اتفاقی وجود دارد و چه بسا که این دو نفر هم بتوانند با دست پر میدان المپیک را ترک کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته